مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی گرفتن قلم در دانش آموزان کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 97

چکیده

 هدف: هدف از این پژوهش بررسی الگوی گرفتن قلم در دانش آموزان کم توان ذهنی و رابطه آن با برخی عوامل مهم است. روش: در این پژوهش که از نوع مطالعات همبستگی است 157 دانش آموز در پایه های اول تا پنجم مدارس استثنایی دخترانه و پسرانه شهرری در سال تحصیلی 85-1384 مورد بررسی قرار گرفته و پس از کنار گذاشتن دانش آموزانی که متغیرهای کنترل (مشکلات آناتومیکی, نورولوژیکی, ارتوپدی, عیوب بینایی که با عینک قابل اصلاح نباشند, عیوب شنوایی که با سمعک قابل اصلاح نباشند, رشدی و رفتاری) در آنان مشاهده شده بود, 126 کم توان ذهنی آموزش پذیر (53 دختر و 73 پسر) در دامنه سنی 9 تا 19 سال در تحقیق شرکت کردند و چک لیست دست نویسی محقق ساخته برای آنان اجرا شد. یافته ها: آزمون همبستگی نشان داد که الگوی گرفتن قلم با دست نویسی (p<0.0001, r=0.381) رابطه مثبت معنادار دارد. رابطه معناداری بین الگوی گرفتن قلم و سرعت دست نویسی این دانش آموزان وجود ندارد. الگوی گرفتن قلم بین دانش آموزان راست دست و چپ دست, بین دختران و پسران, بین دانش آموزان دارای نشانگان داون و بدون این نشانگان, تفاوت معنا دار ندارد. نتیجه گیری: با توجه به وجود رابطه بین دست نویسی و الگوی گرفتن قلم, احتمالا یکی از راههای بهبود دست نویسی دانش آموزان کم توان ذهنی تسهیل الگوی گرفتن قلم صحیح است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هداوندخانی، فاطمه، بهرامی، هادی، بهنیا، فاطمه، فرهبد، مژگان، و صالحی، مسعود. (1387). الگوی گرفتن قلم در دانش آموزان کم توان ذهنی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 8(1 (پیاپی 27))، 85-97. SID. https://sid.ir/paper/96296/fa

    Vancouver: کپی

    هداوندخانی فاطمه، بهرامی هادی، بهنیا فاطمه، فرهبد مژگان، صالحی مسعود. الگوی گرفتن قلم در دانش آموزان کم توان ذهنی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1387؛8(1 (پیاپی 27)):85-97. Available from: https://sid.ir/paper/96296/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه هداوندخانی، هادی بهرامی، فاطمه بهنیا، مژگان فرهبد، و مسعود صالحی، “الگوی گرفتن قلم در دانش آموزان کم توان ذهنی،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 8، no. 1 (پیاپی 27)، pp. 85–97، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96296/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button