Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    40
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1338
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1338

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    40
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1797
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1797

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    40
  • صفحات: 

    52-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1384
  • دانلود: 

    422
چکیده: 

مطالعه حاضر با اهداف، مقایسه هوش هیجانی و شناختی مدیران مقاطع ابتدایی دوره های سه گانه آموزش و پرورش و رابطه آن با عملکرد شغلی آنها در منطقه لنجان اصفهان در سال 1388 انجام شده است. در این مطالعه از روش توصیفی از نوع همبستگی و نیز علی، مقایسه ای به صورت مقطعی استفاده شده است. جامعه آماری مورد پژوهش 306 نفر بود که از میان آنها 146 نفر از مدیران مدارس سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان منطقه لنجان به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. داده های پژوهش با استفاده از آزمون هوش هیجانی شیرینگ، پرسشنامه ریون (عباسی، 1384) و پرسشنامه عملکرد شغلی سرپرست (موتوویدلوون اسکاتر 1994، به نقل از خاکسار،1384) جمع آوری شدند و با استفاده از شاخص های آماری نظیر میانگین، انحراف معیار، تحلیل واریانس و آزمون توکی و ضریب همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که، بین هوش هیجانی، هوش شناختی و عملکرد شغلی مدیران سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه تفاوت معنا دار وجود دارد (P<0.05) بین هوش هیجانی در کل و مولفه های آن، (خودآگاهی، خودانگیزی، مهارت اجتماعی) با عملکرد شغلی رابطه معنی دار وجود دارد (P<0.05) اما بین هوش شناختی و عملکرد شغلی مدیران مقطع ابتدایی رابطه معنا داری در سطح (P<0.05) وجود نداشت. بین هوش هیجانی و عملکرد شغلی مدیران مقطع راهنمایی نیز رابطه معنا داری در سطح (P<0.05) مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1384

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 422 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    40
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1818
  • دانلود: 

    321
چکیده: 

 ژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه عدالت سازمانی ادراک شده با اعتماد (اعتماد سازمانی و اعتماد به سرپرست) کارکنان مجتمع فولاد مبارکه انجام شد. این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونه پژوهش را 290 نفر از کارکنان مجمتع فولاد مبارکه اصفهان در سال 1387 تشکیل می دادند، که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. در این پژوهش از چهار پرسشنامه عدالت رویه ای (نیهوف و مورمان، 1993) (a=0.86) عدالت توزیعی (کالکیت، 2001) (a=0.91)، اعتماد سازمانی مورمان، (بلاکلی و نیهوف، 1998) (a=0.66) و اعتماد به سرپرست (هارتوگ و کوپمن، 2003) (a=0.87) استفاده شد، که روایی و پایایی آنها مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل داده ها روش رابطه ای (همبستگی و رگرسیون) به کار رفت. نتایج پژوهش نشان دهنده روابط مثبت و معنادار میان ابعاد عدالت و ابعاد اعتماد بود (p<0.01). همچنین ابعاد عدالت قادر به پیش بینی ابعاد اعتماد بودند (p≤0.01). پیشنهادهای کاربردی برای راهنمایی مدیران و مسوولان سازمانی ارایه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1818

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 321 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    40
  • صفحات: 

    13-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1359
  • دانلود: 

    920
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش شیوه های تربیتی سیره عملی پیامبر اکرم (ص) بر تفکر دینداری، اعتقادات و باورهای مذهبی و سلامت روان دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر اهواز درسال 87،1386 بود. آزمودنی ها 80 نفر دانش آموز دختر بودند که به صورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به صورت تصادفی به دوگروه 40 نفری آزمایش و کنترل تقسیم شدند. این پژوهش از نوع تجربی بودکه در آن، از طرح پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. ابزارهای اندازه گیری پژوهش عبارت بودند از: آزمون تفکر دینداری آرین (1377)، پرسشنامه اعتقادات و باورهای مذهبی آلپورت (1967) و آزمون Scl-25، جهت سنجش سلامت روان. ابتدا پیش آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. سپس گروه آزمایشی به مدت 17 جلسه 50 دقیقه ای تحت آموزش شیوه های تربیتی عملی پیامبر اسلام (ص) قرار گرفتند. پس از اعمال متغیر مستقل، مجددا از هر دوگروه پس آزمون بعمل آمد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) نشان داد که آموزش شیوه های تربیتی عملی پیامبر اکرم (ص) موجب افزایش تفکر دینداری، همچنین بهبود سلامت روانی عمومی گردیده (P<0.0001) ولی بین گروه کنترل و آزمایش از لحاظ اعتقادات و باورهای مذهبی تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1359

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 920 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    40
  • صفحات: 

    26-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    1782
  • دانلود: 

    388
چکیده: 

رابطه هوش سازمانی و مولفه های آن با رفتارهای شهروندی سازمانی کارکنان شرکت احیا گستران اسپادان این پژوهش با هدف بررسی رابطه هوش سازمانی با رفتارهای شهروندی سازمانی به مرحله اجرا در آمده است. این تحقیق از تحقیقات نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان شرکت احیا گستران اسپادان بودند که تعداد آنها در حدود 800 نفر بود. از این تعداد به عنوان نمونه 272 نفر با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه های هوش سازمانی (آلبرخت 2003)، و رفتارهای شهروندی سازمانی(لی و آلن، 2002) بودند که هر دو دارای روایی و پایایی مناسب می باشند. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون دو متغیره وگام به گام نشان دادند که بین هوش سازمانی (به طور کلی) با رفتارهای شهروندی رابطه معناداری وجود دارد (P=0.01) از بین مولفه های هوش سازمانی، مولفه های سرنوشت مشترک و روحیه با رفتارهای شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنادار (P=0.01) و مولفه میل به تغییر با رفتارهای شهروندی سازمانی رابطه ای منفی و معنادار (P=0.01) نشان دادند. مولفه های دانش کاربردی، فشار عملکرد، اتحاد و توافق و چشم انداز استراتژیک نیز رابطه معنا دار نشان ندادند (P=0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1782

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 388 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    40
  • صفحات: 

    63-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4327
  • دانلود: 

    1685
چکیده: 

تحقیق حاضر به مقایسه اضطراب صفتی، مولفه های اضطراب حالتی و اعتماد به نفس در ورزشکاران ورزش های گروهی (والیبال، بسکتبال و هندبال) و ورزش های انفرادی (کشتی، دو و میدانی و بدمینتون) می پردازد. جامعه آماری پژوهش شامل ورزشکاران مرد کشور در رشته های مذکور می باشد. برای هر رشته 90 نفر و درکل 540 نفر از دوازده استان کشور به صورت تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از آزمون اضطراب رقابت ورزشی (a=0.825) (SCAT) و سیاهه اضطراب حالتی رقابتی ایلی نویز(CSAI-2) ، (a=0.839) استفاده شد. برای تحلیل داده ها از آزمون t و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد و نتایج نشان داد، ورزشکاران ورزشهای انفرادی درمقایسه با ورزشکاران ورزشهای گروهی دارای اضطراب صفتی بیشتر (P<0.05) و اعتماد به نفس کمتری (P<0.05) هستند. اما بین مولفه های شناختی اضطراب حالتی دو گروه تفاوت معنی داری مشاهده نشد. بین مولفه شناختی و بدنی اضطراب حالتی و نیز مولفه شناختی اضطراب حالتی با اضطراب صفتی همبستگی معنی دار مثبت (P=0.05) وجود دارد. ولی ارتباط مولفه شناختی اضطراب حالتی با اعتماد به نفس همبستگی معنی دار منفی ضعیفی در سطح (P=0.05) وجود دارد. همچنین بین مولفه بدنی اضطراب حالتی با اعتماد به نفس همبستگی معنی دار منفی و بین مولفه بدنی اضطراب حالتی با اضطراب صفتی رابطه مثبت (P=0.05) وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4327

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1685 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2009
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    40
  • صفحات: 

    63-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    265
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

The purpose of this research was to examin the effectiveness of training the practical educational methods of the prophet Mohammad on the religious thinking and attitudes, the religious beliefs and the mental health of high school girl students in Ahvaz. The sample consists of 80 girl students which were choosen selected by the use of cluster random sampling and they were divided in to two groups of 40 students, control and experimental groups.This research is an experimental type in which pretest and posttest are administered on the control group. The instruments used in this research were Aryan Thinking Religious test, Allport test and scl-25 test for considering the mantal health. At first, the pretest was administered to two groups. Then the experimental group participated in 17 sessions, each session was about 50 minutes. In these sessions the practical educational methods of the holy prophet was taught. After that, two groups were tested (post test) again. the results of multivariable variance on the Level (P<0/0001) analysis showed that the prophet practical educational methods training increased the religious thinking and improved the general mental health, but between the control and experimental groups no significant differences in religious believes were observed.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 265

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    40
  • صفحات: 

    81-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1424
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این پژوهش با هدف رابطه بین هوش هیجانی و مولفه های آن شامل خود آگاهی، خودکنترلی، همدلی، مهارت های اجتماعی و خودانگیزی با توانایی کنترل بحران های ناشی از منابع انسانی در سال 1388 انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق، مسوولان هیات های ورزشی کرمان به تعداد 135 نفر بودند و حجم نمونه نیز به دلیل کوچک بودن جامعه آماری 135 نفر بوده است. روش پژوهش از نوع همبستگی بود که به شیوه پیمایش ایجاد گردید. برای اندازه گیری هوش هیجانی آزمودنی ها از پرسشنامه هوش هیجانی سیبریاشرینگ و برای اندازه گیری توانایی کنترل بحران از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید که روایی آن 0.73 و پایایی آن 0.63 برآورد گردید. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصفی و استنبطی و با استفاده از نرم افزار SPSS16 انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین هوش هیجانی و توانایی کنترل بحران رابطه معناداری وجود دارد (r=0.32, P<0.01). همچنین بین مولفه های هوش هیجانی یعنی خودآگاهی، همدلی، مهارت های اجتماعی و خودانگیزی با توانایی کنترل بحران رابطه معناداری وجود دارد (P<0.01)، ولی بین مولفه خود کنترلی با توانایی کنترل بحران رابطه معناداری مشاهده نشد (r=0.13). همچنین بین میزان هوش هیجانی و مولفه های آن بر اساس جنسیت، تحصیلات و سابقه کاری آزمودنی ها تفاوت معناداری مشاهده نگردرید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1424

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    40
  • صفحات: 

    115-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1983
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف این پژوهش، ساخت مقیاسی برای سنجش تحمل ابهام بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان دو دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی مبارکه اصفهان تسکیل می دادند که از میان آنها 400 نفر به شیوه تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای بررسی روایی سازه پرسشنامه مقدماتی، از روش آماری تحلیل عوامل استفاده شد. از نتایج تحلیل عاملی با روش مولفه های اصلی و چرخش واریماکس برای 33 سوال، 7 عامل بدست آمد که به ترتیب، ابهام عاطفی، اجتناب از پیچیدگی، اجتناب از بی نظمی، ضعف جرات ورزی، اجتناب از مبارزه طلب، اجتناب از ابهام زیبایی شناختی و پیش بینی ناپذیری نامگذاری شدند. مقادیر کل ارزش ویژه مقیاس 33 سوالی برابر با 14.73، KMO (نشان دهنده کفایت نمونه گیری) برابر با 0.86 و آزمون کرویت بارتلت برابر با 3795.18، (P<0.0001) به دست آمد. برای بررسی روایی همزمان از مقیاس 20 سوالی مک دونالد استفاده شد. ضریب روایی بدست آمده برابر با 0.57، (P<0.01) بود. برای بررسی پایایی مقیاس ساخته شده از آلفای کرونباخ و بازآزمایی استفاده شد و شرایب به دست آمده با این روش ها برای کل مقیاس به ترتیب برابر با 0.77 و 0.75 (P<0.001) محاسبه شد. همچنین ضرایب پایایی با روش آلفای کرونباخ برای عوامل مقیاس ساخته شده، عبارت بود از: ابهام عاطفی 0.80، اجتناب از پیچیدگی 0.65، اجتناب از بی نظمی 0.69، ضعف جرات ورزی 0.59، اجتناب از مبارزه طلبی 0.54، اجتناب از ابهان زیبایی شناختی 0.55 و پیش بینی ناپذیری 0.47. تفسیر کیفی نتایج نشان داد که 32.25 درصد از آرمون ها دارای تحمل ابهام بالا و 30.25 درصد آینها از تحمل ابهام پایینی برخوردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1983

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button