Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

شریفی حسن پاشا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    9-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1388
  • دانلود: 

    831
چکیده: 

آزمون MMPI، یکی از پنج آزمون رایجی است که بیشترین کاربرد را توسط روان شناسان و مشاوران دارد. در این پژوهش، با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، رابطه بین نمره های مراجعان (38 زن و 21 مرد) در مقیاس های MMPI و تشخیص مبنی بر قضاوت بالینی در مورد ابعاد مختلف ویژگیهای مراجعان، شامل شدت مشکل، درماندگی انگیزشی، پیچیدگی مشکل سطح مقاومت، سبک کنار آمدن و حل مساله مورد بررسی قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل نتایج نشان میدهد که برافراشتگی، بویژه مجموع نمره های مقیاس های پارانویا، اسکیزوفرنیا و مانیا شاخص مناسبی برای بیان شدت، برافراشتگی، افسردگی، اضطراب و ضعف روانی با درمانگی انگیزشی، پیچیدگی مشکل با برافراشتگی مقیاسهای خودبیمارانگاری و افسردگی توام با ضعف روانی و اسکیزوفرنیا، سطح مقاومت با برافراشتگی در مقیاسهایL ، K،16 و 1، سبک کنار آمدن با برافراشتگی 6، 4 و 9، سبک کنار آمدن با برافراشتگی درونگرایی اجتماعی، ضعف روانی و افسردگی رابطه دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1388

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 831 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    27-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1019
  • دانلود: 

    695
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی عملکرد عصب- شناختی بوکسورهای آماتور ایرانی است. آزمودنیها را در سه گروه 20 نفر قرار دادیم، گروه اول بوکسورهای آماتور با حداقل 4 سال فعالیت (در معرض ضربات مستقیم به سر)، گروه دوم فوتبالیست های آماتور با حداقل 4 سال فعالیت (در معرض ضربات نه چندان شدید به سر) و گروه سوم افراد غیر ورزشکار. گروه ها به لحاظ وزن، قد، سن و تحصیلات همگن بودند. برای درک اختلال مغزی، از روش مصاحبه بوسیله پزشک استفاده گردید. سپس آزمونهای ویسکانسین، بوناردل، بندر گشتالت، حافظه بصری کیم کاراد، بنتون و حافظه وکسلر (فرم الف) انجام گرفت. نتایج نشان داد که تفاوت معنی داری میان جنبه عصب- شناختی و توانایی های دیداری- ساختاری در گروه ها وجود دارد. به طور کلی می توان خاطر نشان کرد که یک دوره چهار ساله ورزش بوکس آماتور می تواند اثر معنی داری بر نقصان ادراک، حافظه دیداری و جهت یابی فضایی بوکسورها داشته باشد و موجب کاهش عملکرد عصب- شناختی بوکسورهای آماتور می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1019

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 695 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

وکیلی پریوش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    39-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    4974
  • دانلود: 

    1677
چکیده: 

پژوهش حاضر، سعی بر آن دارد که تاثیر آموزش مهارت حل مساله را در کنترل خشم نوجوانان پسر 15-12 ساله، مورد بررسی قرار دهد. به این منظور 60 نفر از دانش آموزان پسر 15-12 ساله که میزان خشم آنها به وسیله پرسشنامه آیزنک برای نوجوانان در سطح بالا نشان داده شده و مشاهده و مصاحبه با آنها نیز این مساله را تایید می کرد از طریق روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از میان مدارس تهران انتخاب شدند و به صورت کاملا تصادفی در دو گروه 30 نفری آزمایشی و کنترل کاربندی شدند. ابتدا در مورد هر دو گروه، پرسشنامه آیزنک برای بررسی میزان خشم، اجرا و سپس گروه آزمایشی به مدت یک ماه هر هفته 3 جلسه 2 ساعته، مورد آموزش قرار گرفت. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که تفاوت معنی داری از نظر میزان خشم در دو گروه دیده می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4974

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1677 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

داوری رحیم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    49-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2222
  • دانلود: 

    1174
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش ، بررسی رابطه خلاقیت و هوش هیجانی با سبک های کنار آمدن با استرس (مساله مدار و هیجان مدار) در دانشجویان است. نمونه پژوهش شامل 360 (180 نفر مذکر و 181 نفر مونث) دانشجوی مشغول به تحصیل در هفت رشته تحصیلی است که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه های هوش هیجانی بار - ان، خلاقیت عابدی و سبک های کنار آمدن با استرس بلینگز - موس پاسخ دادند. یافته های پژوهش، نشان داد که هوش هیجانی با استفاده از سبک کنار آمدن مساله مدار، با استرس رابطه دارد. میان خلاقیت و دو سبک کنار آمدن مساله مدار و هیجان مدار، رابطه معناداری مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2222

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1174 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    63-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    923
  • دانلود: 

    664
چکیده: 

این پژوهش، به منظور مقایسه اثر بخشی تکنیک های حساسیت زدایی تدریجی، جرات آموزی و ترکیب آنها (در مقایسه با گروه کنترل) در درمان اختلال هراس اجتماعی انجام شده است. بدین منظور نمونه ای به حجم 32 نفر از افراد مبتلا به اختلال هراس اجتماعی (18 تا 23 ساله ) از بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و فردوسی نیشابور انتخاب و به صورت تصادفی جایگزینی در چهار گروه درمان و کنترل کاربندی شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات، از مصاحبه بالینی و پرسشنامه های خودسنجی استفاده شد سپس، داده ها با استفاده از تحلیل واریانس یک عاملی و آزمون تعقیبی توکی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج، نشان داد که روش های درمان حساسیت زدایی تدریجی، جرات آموزی و ترکیب آنها فقط در دوره درمان موثر بوده و بعد از درمان از اثر بخشی آنها کاسته شده است. همچنین، روش ترکیبی، نسبت به دو روش دیگر در متغیرهای پژوهش، اثر بخشی بیشتری داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 923

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 664 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عناصری مهیار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    75-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    5620
  • دانلود: 

    2630
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه سلامت روان با شادکامی است. جامعه آماری در این پژوهش، کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی، واحد آشتیان است. بدین منظور از جامعه فوق 100 دانشجوی دختر و پسر (50 دانشجوی پسر و 50 دانشجوی دختر ) به روش نمونه گیری چند مرحله ای تصادفی انتخاب و به وسیله پرسشنامه سلامت عمومی GHQ و پرسشنامه ( شادکامی فوردایس ) مورد آزمون قرار گرفتند. پس از گردآوری اطلاعات داده های به دست آمده در دو سطح توصیفی و استنباطی، تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها از طریق رگرسیون چند متغیری و t استیودنت دو گروه مستقل، بیانگر آن است که با اطمینان (P<0.05) بین سلامت روان و شادکامی، رابطه معنی دار وجود دارد همچنین، با اطمینان (P<0.01) بین عدم اضطراب و شادکامی و همینطور عدم افسردگی و شادکامی، رابطه مستقیم وجود دارد. در حالیکه بین کارکرد جسمانی و شادکامی و همچنین کارکرد اجتماعی و شادکامی رابطه معنی داری وجود ندارد. همچنین، بین شادکامی آزمودنی ها در دو گروه دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنی داری دیده نمی شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5620

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2630 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سپاه منصور مژگان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    85-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    2574
  • دانلود: 

    2251
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر انگیزه پیشرفت خوداحترامی و سازگاری اجتماعی دانشجویان آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز بود. بدین منظور در یک مطالعه تجربی با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل، 40 نفر از دانشجویان به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل کاربندی و هر دو گروه به پرسشنامه های انگیزه پیشرفت، خوداحترامی و سازگاری اجتماعی پاسخ دادند. سپس آموزش مهارتهای زندگی تنها در مورد گروه آزمایش اعمال شد و مجددا هر دو گروه در معرض پس آزمون قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی، در ارتقای میزان انگیزه پیشرفت، خوداحترامی و سازگاری دانشجویان موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2574

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2251 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

HASHEMI AKRAM

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2008
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    100-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    567
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Multiple Intelligences (MI) theory, developed by psychologist Howard Gardner (1983, 1999) suggests that there are at least nine ways that people have of perceiving and understanding the world. Gardner labels each of these ways a distinct “intelligence.” This theory calls for assessment methods that take into account the diversity of intelligences, as well as self assessment tools that help students understand their intelligences. With understanding of our multiple intelligences, teachers, school administrators, and parents can better understand individual differences (Christian, 1998; Larsen-Freeman, 2000; Armstrong, 1994; Thomson, 1993; Goleman, 1995; Mckenzie, 2006). Implementing MI requires changing pedagogy and assessment techniques. Developing Multiple Intelligences Curriculum takes more time, but it is more effective and rewarding (Hoeer, 2000).The main concern of this study is to investigate whether there is any relationship between Multiple Intelligence and their reading ability. The participants were 122 Iranian undergraduate EFL (English as a foreign Language) students were selected from Islamic Azad University, Roudehen Branch. They were asked to take part in a validated IELTS test (2002) and fill out McKenzie’s MI (2006) validated questionnaire, A” standardized multiple regression analysis” was run (Pallant, 2001).The finding showed that Kinesthetic and verbal intelligence make the greatest contribution toward predicting reading ability scores.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 567

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button