مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,926
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,352
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه میان هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی در بین دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 77

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی «رابطه میان هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی در میان دانشجویان» صورت گرفت. پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود. به همین منظور از بین کلیه دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی ارشد رشته های مشاوره و باستان شناسی که در سال تحصیلی 91-90 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر مشغول به تحصیل بودند؛ 156 دانشجو بصورت تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و بر اساس رشته تحصیلی در دو گروه قرار گرفتند. سپس جهت بررسی رابطه هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی گروه نمونه, مقیاس های تفکر انتقادی پیتر هانی, هوش هیجانی بار - آن و ادراک تعاملات اجتماعی کارل آر گلاس بعنوان ابزار پژوهش در مورد هر دو گروه مورد اجرا قرار گرفت. در پایان داده های بدست آمده با روش های آماری همبستگی و رگرسیون به وسیله نرم افزارSPSS , مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته های بدست آمده از تحلیل داده ها نشان داد که یک همبستگی و رابطه قوی بین این دو متغیر هوش هیجانی و ادراک تعاملات اجتماعی؛ و بین تفکر انتقادی و ادراک تعاملات اجتماعی وجود دارد. همچنین تحلیل یافته ها نشان داد بین هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد.بطور کلی با توجه به نتایج بدست آمده از یافته های پژوهش می توان گفت بین هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    باباخانی، وحیده، و ممی پور، مریم. (1391). رابطه میان هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی در بین دانشجویان. علوم رفتاری، 4(14)، 61-77. SID. https://sid.ir/paper/190534/fa

    Vancouver: کپی

    باباخانی وحیده، ممی پور مریم. رابطه میان هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی در بین دانشجویان. علوم رفتاری[Internet]. 1391؛4(14):61-77. Available from: https://sid.ir/paper/190534/fa

    IEEE: کپی

    وحیده باباخانی، و مریم ممی پور، “رابطه میان هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی در بین دانشجویان،” علوم رفتاری، vol. 4، no. 14، pp. 61–77، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190534/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button