Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,042
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی خرید و مصرف کالاهای ایرانی مشتریان شهری و روستایی کشور

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر, «بررسی مقایسه ای الگوی خرید و مصرف کالاهای ایرانی در بین مشتریان شهری و روستایی» می باشد. در این پژوهش علاوه بر مصرف (مصرف فرهنگی و مصرف مادی) که جزء اولین متغیرها و شاید مهم ترین شاخص سنجش سبک زندگی است, فعالیت اوقات فراغت که یکی دیگر از شاخص های سبک زندگی می باشد, با ابزار پرسش نامه مورد سنجش قرار گرفت. روش گردآوری اطلاعات از نوع پیمایشی است و جامعه آماری مورد بررسی, کلیه شهروندان قزوینی و اهالی روستای الموت قزوین است که از میان آن ها 186 نفر (92 زن و 94 مرد) به روش تصادفی انتخاب شدند. فرضیه مورد بررسی, وجود تفاوت در مصرف کالاهای ایرانی در بین زندگی شهری و روستایی بود که پس از جمع آوری پرسشنامه ها, داده ها استخراج و به کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت, یافته ها نشان می دهند, در بعضی از شاخص ها (مثل: چگونگی گذران اوقات فراغت؛ معیار انتخاب و ویژگی لباس؛ استفاده از کتاب, اینترنت, ماهواره و رادیو ایرانی؛ استفاده از وسیله نقلیه) تفاوت معناداری بین مصرف کالاهای ایرانی در بین دو گروه شهر و روستا وجود دارد و در برخی دیگر از شاخص ها (مثل: چگونگی تهیه لباس؛ نوع خوراک مصرفی؛ اولویت های مراقبتی و بهداشتی؛ ملاک خرید اثاثیه منزل؛ استفاده از تلویزیون, مجله, روزنامه و رادیو خارجی ) تفاوت قابل ملاحظه ای مشاهده نمی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ربیعی، علی، و نیرومندناصرکیاده، مونا. (1395). الگوی خرید و مصرف کالاهای ایرانی مشتریان شهری و روستایی کشور. کاوش های مدیریت بازرگانی، 8(15 )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/197147/fa

    Vancouver: کپی

    ربیعی علی، نیرومندناصرکیاده مونا. الگوی خرید و مصرف کالاهای ایرانی مشتریان شهری و روستایی کشور. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(15 ):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/197147/fa

    IEEE: کپی

    علی ربیعی، و مونا نیرومندناصرکیاده، “الگوی خرید و مصرف کالاهای ایرانی مشتریان شهری و روستایی کشور،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 15 ، pp. 1–20، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197147/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا