Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    276
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقدمه و هدف: شناسایی عوامل مؤثر بر امنیت اماکن و تأسیسات ورزشی امکان برنامه ریزی مؤثر جهت پوشش نقاط ضعف و بهبود وضعیت موجود را فراهم خواهد کرد. بنابراین، هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر امنیت استادیوم های فوتبال ایران و طراحی پرسشنامه مناسب در این حوزه بود. روش شناسی: در بخش کیفی پژوهش عوامل مؤثر بر امنیّت این استادیوم ها با استفاده از مطالعه اسناد علمی و نیز انجام دوازده مصاحبه نیمه ساختار یافته با خبرگان شناسایی و پرسشنامه ای 98 گویه ای طراحی شد که در بخش کمی پژوهش 144 شرکت کننده (افسران پلیس، سازماندهندگان فوتبال، مدیران استادبوم و اساتید دانشگاه) به آن پاسخ دادند. پس از انجام تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی، پرسشنامه نهایی با 83 گویه در قالب چهار عامل اصلی و 12 عامل فرعی مؤثر بر امنیت استادیوم های فوتبال ساخته شد. یافته ها: نتایج نشان داد شاخص های برازش الگوی پژوهش در تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول و دوم بسیار مناسب بوده و بر اساس الگوی تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم، زیرساختار (05/0=p و 69/14=t) حفاظت فیزیکی (05/0=p و 45/13=t)، پرسنل و کارکنان (05/0=p و 05/13=t) و مدیریت و برنامه ریزی مسابقه (05/0=p و 29/12=t) چهار عامل اصلی مؤثر بر امنیت استادیوم های فوتبال هستند. بر اساس نتایج تحلیل عاملی اکتشافی روایی واگرای پرسشنامه و همچنین، با انجام تحلیل عاملی تأییدی روایی همگرا و تشخیصی و نیز پایایی سازه ها محاسبه و تأیید شدند. بحث و نتیجه گیری: پرسشنامه طراحی شده در این پژوهش روایی و پایایی مناسبی داشته و می توان با تعدیل آن، در پژوهش های آتی حوزه امنیت اماکن و به خصوص استادیوم های فوتبال استفاده کرد. همچنین، عامل ها و گویه های ارائه شده در پرسشنامه می تواند به سازمان دهندگان مسابقات فوتبال و نیز مدیران اماکن و مجموعه های ورزشی کمک نماید تا اقدامات امنیّتی مناسبی را جهت پیشگیری از تهدیدات و فراهم آوردن محیطی امن و ایمن برای افراد حاضر در استادیوم ها تدارک ببینند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 276

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    241-255
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    685
  • دانلود: 

    315
چکیده: 

مقدمه و هدف: هدف از این پژوهش پیش بینی ارتباط بین قابلیت های یادگیری سازمانی با کارآفرینی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان ایران بود. روش شناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی است و جامعه آماری آن را کلیه کارشناسان این وزارتخانه در سال 1393 تشکیل دادند. با توجه به اینکه تعداد جامعه برابر با 302 نفر بود بر اساس جدول مورگان 169 نفر، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند(169n=). ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسش نامه استاندارد قابلیت های یادگیری سازمانی (گومز، 2005) و کارآفرینی سازمانی (براون، 2001) بود که ضریب پایایی آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب (87/0=α ) و (92/0=α ) به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی شامل آزمون کالموگروف-اسمیرنف برای تعیین نرمال بودن داده ها و برای تعیین ارتباط از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد (05/0≥ p). یافته ها: نتایج نشان داد که بین قابلیت یادگیری سازمانی و کارآفرینی سازمانی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد (788/0r=). در میان مولفه های قابلیت یادگیری سازمانی، تعهد مدیریت (46/0r=)، دید سیستمی (35/0r=)، انتقال و یکپارچه سازی (22/0r=) ارتباط مثبت و معناداری نشان دادند. اما بین مولفه فضای باز و آزمایش گری ارتباط معناداری مشاهده نشد(05/0≥ p). همچنین قابلیت یادگیری سازمانی 60 درصد از واریانس کارآفرینی سازمانی را تبیین کرد. نتیجه گیری: با عنایت به یافته ها: ی پژوهش پیشنهاد می شود، مسیولان و سیاست گذاران وزارت ورزش و جوان توجه خاصی به عامل یادگیری کارکنان و ارایه شیوه های نو و خلاق برای اصلاح ساختار و عملکرد سازمان در جهت نیل به یک سازمان کارآفرین داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 685

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 315 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2020
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    96
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background & Purpose: This study aimed to identify factors affecting on the security of the Iranian football stadiums and develop an appropriate questionnaire in this context. Methodology: In the qualitative phase of the study, critical factors affecting on the security of the stadiums were identified and a 98-items questionnaire was emerged. In the quantitative phase, 144 participants (police officers, football organizers, stadium managers and university professors) answered the questionnaire. After exploratory (EFA) and confirmatory (CFA) factor analysis, final questionnaire formed by 83 items in format of four main and 12 secondary factors affecting the security of the Iranian football stadiums. Results: The results demonstrated that fit indices of the research model in the first and second-order CFA are convenient and based on second-order CFA results, infrastructure (t=14. 69, p=0. 05), physical protection (t=13. 45, p=0. 05), personnel and staff (t=13. 05, p=0. 05) and game planning and management (t=12. 29, p=0. 05) are four critical factors affecting the security of the football stadiums. Based on the EFA, the divergent validity of the questionnaire verified. Discussion: Designed questionnaire in this study has appropriate validity and reliability and it can be used after adjustment in the future researches in the area of the security of the sport facilities and particularly football stadiums. Furthermore, factors and items presented in the questionnaire can assist football organizers and also sport facility managers to employ proper security measures to prevent threats and provide safe and secure environment for audiences at the stadiums.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 96

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    257-273
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    332
  • دانلود: 

    489
چکیده: 

مقدمه و هدف: هدف از این پژوهش بررسی اثر عوامل کلان و محیطی بر فساد در فوتبال از طریق میانجی های فردی و مدیریتی و ارایه راهکارهایی برای اصلاح یا توقف فساد بود. روش شناسی: این تحقیق به صورت آمیخته انجام شد و جامعه آماری را کارشناسان، داوران، مربیان، بازیکنان و مدیران فوتبال ایران تشکیل دادند که تعداد 130 نفر به صورت هدفمند و در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته بود که توسط نخبگان و بعد از اعمال نظرات آنان توسط تکنیک دلفی تایید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار های 19Spss و Smart PLS بهره گرفته شد. یافته ها: یافته ها: نشان داد که عوامل کلان (اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و بین المللی) با واسطه عوامل مدیریتی یا فردی و یا به واسطه هر دو عامل بر فساد تاثیرگذار هستند. بحث و نتیجه گیری: در جمع بندی این پژوهش باید گفت که براساس مدل تاییده شده در پژوهش فساد در فوتبال ناشی از علل مختلفی است اما نهایتا توسط مولفه های فردی صورت می گیرد و عوامل مدیریتی در بحث فساد در واقع جنبه انتخابی و تصمیم-گیری مربوط به رفتار فساد را شامل می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 332

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 489 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    275-287
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    539
  • دانلود: 

    237
چکیده: 

مقدمه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه خلاقیت سازمانی در ورزش می باشد. روش شناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی بود. 211 نفر از مدیران، کارشناسان مسیول و کارشناسان ادارات تربیت بدنی دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور به صورت هدفمند (نمونه برابر جامعه آماری) انتخاب شدند و به نسخه فارسی پرسشنامه خلاقیت سازمانی دی لیلو و هوتون (2008) پاسخ دادند. یافته ها: نتایج تحلیل عاملی اکتشافی برای بررسی روایی واگرا نشان داد که با اطمینان 63 درصد از واریانس ابعاد خلاقیت سازمانی با حذف گویه 6 در همان سه مولفه خلاقیت بالقوه، خلاقیت بالفعل و حمایت سازمانی ادراک شده قرار می گیرند (بار عاملی بالاتر از 40/0). برای تعیین روایی همگرا، نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که عامل های مستخرج از بار عاملی قابل قبولی برخوردار بودند و میانگین واریانس مستخرج نیز برای تمام عامل های خلاقیت بالقوه (60/0 = AVE)، خلاقیت بالفعل (54/0 = AVE) و حمایت سازمانی ادراک شده (53/0 = AVE) در حد مناسبی محاسبه شد. همچنین پایایی سازه نیز برای عامل های خلاقیت بالقوه، خلاقیت بالفعل و حمایت سازمانی ادراک شده به ترتیب 88/0، 84/0 و 86/0 به دست آمد. نتیجه گیری: با استناد به یافته ها: ی پژوهش می توان استنتاج کرد که خلاقیت سازمانی زمانی بالفعل خواهد شد که کارکنان درکی از حمایت عملی سازمان داشته باشند. به طورکلی پرسشنامه خلاقیت سازمانی با 16 گویه و سه عامل در منابع انسانی در ورزش زیربنایی برای مطالعات آینده فراهم کرده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 539

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 237 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نایبی ناصر | زرگر طیبه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    303-312
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    386
  • دانلود: 

    570
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه بین هوش معنوی و انگیزه پیشرفت ورزشکاران رشته های تیمی شهر یزد بود. جامعه ی آماری پژوهش کلیه ورزشکاران رشته های تیمی لیگ های شهر یزد به تعداد 23378 نفر بودند. که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 378 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ هدف، کاربردی بود. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه های هوش معنوی هیلدبرانت(2011) و انگیزه پیشرفت گیل و دیتر(1988) بود. برای تعیین پایایی پرسشنامه ها از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد که بترتیب 86/0، 90/0 گزارش شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی برای توصیف داده ها و آمار استنباطی(آزمون-های کولموگروف-اسمیرنف، همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان) استفاده شد. یافته ها: ی پژوهش نشان داد که بین هوش معنوی با انگیزه پیشرفت ورزشکاران رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد، همچنین بین تمامی مولفه-های هوش معنوی با انگیزه پیشرفت ورزشکاران رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد، و مولفه های تفکر انتقادی موجودی(به مقدار 265/0)، تولید معنی شخصی(به مقدار 134/0) و آگاهی(به مقدار 171/0) می توانند انگیزه پیشرفت ورزشکاران را پیش بینی کنند. بنابراین پیشنهاد می گردد مربیان و سرپرستان تیم ها و ورزشکاران، از هوش معنوی به عنوان عاملی موثر در ایجاد انگیزه های موثر در موفقیت(انگیزش موفقیت و انگیزش قدرت) استفاده نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 386

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 570 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    313-325
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    536
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زمینه و هدف: کودکان کم توان ذهنی دارای مشکلات زیادی در زندگی اجتماعی خود هستند. لذا پژوهش حاضر با هدف ارزیابی اثر بخشی هشت هفته تمرین های ادراکی-حرکتی بر رشد اجتماعی دانش آموزان کم نا توانی ذهنی انجام شد. روش شناسی: روش تحقیق از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون پس آزمون همراه با گروه کنترل است. شرکت کنندگان شامل 30 نفر دانش آموز کم توان ذهنی تربیت پذیر بامیانگین سنی 25/1± 07/10بودند. قبل و بعد از تمرینات ادراکی-حرکتی، رشد اجتماعی با استفاده از پرسشنامه رفتار سازشی وایلند ارزیابی شد، که روایی آن برابر با 81/0 و پایایی آن برابر با 73/0بود. ضمن اینکه دوره تمرینی هشت هفته، هفته ای سه جلسه و هر جلسه به مدت 45 دقیقه بود. با توجه به اینکه مؤلفه های رشد اجتماعی مورد نظر بوده است (بیش از یک متغیر مورد بررسی قرار گرفت) تجزیه و تحلیل داده ها به روش تحلیل کوواریانس چند متغیره انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که از بین زیرمقیاس های رشد اجتماعی فقط ریز مقیاس ارتباط در اثر تمرینات ادراکی-حرکتی بهبود معناداری نیافت. اما سایر زیر مقیاس های رشد اجتماعی (خودیاری عمومی، خودیاری در خوردن، خودیاری در پوشیدن، خود رهبری یا خود جهت دهی، مسائل شغلی، حرکت و جنبش، اجتماعی بودن) در اثر تمرینات بطور معناداری ارتقاء یافتند. نتیجه گیری: می توان گفت: تمرین های ادراکی – حرکتی استفاده شده در این پژوهش می تواند اثر مطلوبی در افزایش بهره رشد اجتماعی کودکان کم توان ذهنی داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 536

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    313-325
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    540
  • دانلود: 

    527
چکیده: 

مقدمه و هدف: هدف این تحقیق بررسی نقش برنامه ورزشی نود در پیامدهای اخلاقی جامعه با تاکید بر مولفه احترام از دیدگاه پاسخ دهندگان ورزشی بود. روش شناسی: روش پژوهش توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل خبرنگاران ورزشی، داوران لیگ برتر، مدیران لیگ برتر، کارشناسان مدیریت ورزشی(با درجه دکترا)، کاپیتانان لیگ برتر فوتبال وتماشاگران فوتبال در فصل91-92 بود که 190 نمونه با روش غیرتصادفی و به صورت هدفمند انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته ای استفاده گردید. مولفه های پرسشنامه بر اساس محور های بازی منصفانه در کمیته بین المللی بازی منصفانه تعیین شد. روایی صوری و محتوایی آن به تایید جمعی از خبرگان رسید و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (93/0) مورد تایید قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد میانگین دیدگاه گروه های پاسخ دهنده در خصوص پیامد اخلاقی مبتنی بر احترام برنامه نود بالاتر از سطح متوسط بود. در میان گروه ها در خصوص احترام به مربی، تماشاگر، خبرنگار، قوانین و رفتار محترمانه اختلاف معنی داری وجود نداشت اما در احترام به داور و مدیر اختلاف معنی دار بود. این اختلاف در احترام به داور بین داوران و تماشاگران و در احترام به مدیر بین مدیران و خبرنگاران با تماشاگران نشان داده شد. نتیجه گیری: تماشاگران نسبت به سایر گروه ها نقش مثبت تری برای پیامدهای اخلاقی مبتنی بر احترام برنامه نود قایل بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 540

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 527 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    327-342
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    589
  • دانلود: 

    644
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مکان یابی فضاهای ورزشی از طریق تلفیق مدل تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و منطق ارزش گذاری لایه ها (Index Overlay) در سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS در محدوده شهر گرگان می باشد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی است. جامعه آماری تحقیق شامل تمام مراکز ورزشی شهر گرگان می باشد که با تشخیص ضرورت مکان یابی صحیح واصولی مراکز ورزشی از آن نمونه گیری انجام شد. به منظور مکان یابی فضاهای ورزشی جدید از پنج شاخص شعاع عملکردی، تراکم جمعیتی، تراکم ساختمانی، فاصله از راه و فاصله از فضاهای ورزشی موجود در این زمینه استفاده شده است. پس از مشخص شدن وزن لایه ها و شاخص های مختلف، اولویت بندی لایه های مختلف اطلاعاتی با استفاده از AHP و همپوشانی لایه ها در نرم افزار GIS مکان های مناسب به منظور احداث فضاهای جدید مشخص گردید. نتایج نشان داد که پنج مکان جهت ایجاد فضاهای ورزشی جدید در شهر گرگان پیشنهاد شده است که دو مکان در شرق و جنوب شرق، دو مکان در غرب و جنوب غرب و یک مکان نیز در شمال شهر گرگان واقع شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 589

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 644 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    343-360
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    509
  • دانلود: 

    700
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل شایستگی های برند شخصی مربیان ورزش حرفه ای ایران بود. روش تحقیق، کیفی و مبتنی بر نظریه پردازی داده بنیاد است. به منظور گردآوری داده ها از مصاحبه های نیمه ساختاریافته استفاده شد و تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش مدل پارادایمی اشتراس و کوربین انجام گرفت. روش نمونه گیری نظری و با بهره مندی از تکنیک های هدفمند (قضاوتی) و گلوله برفی (زنجیره ای) بود. که بر مبنای آن 23 مصاحبه با مربیان ورزشی، مدیران ورزشی، روانشناسان و جامعه شناسان ورزشی صورت گرفت. ابتدا تمام نکات کلیدی مصاحبه ها استخراج و کدگذاری شدند و بعد از بررسی و تحلیل آنها کدهای مشابه به مفاهیم خاصی اختصاص داده شد. در نهایت 24 مقوله و 243مفهوم از فرایند کدگذاری باز شناسایی و استخراج شد. نتایج تحلیل داده های به دست آمده از مصاحبه ها طی فرایند کدگذاری باز، محوری و انتخابی، به ایجاد نظریه داده بنیاد در زمینه شایستگی های برند شخصی مربیان ورزش حرفه ای ایران منجر شد. صلاحیت های حرفه ای مربیان، عوامل درونی و بیرونی شکل-دهی رفتار مربیان به عنوان مفاهیم اساسی دستیابی به مدل شایستگی های برند شخصی مربیان ورزش حرفه ای ایران عنوان شده-اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 509

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 700 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    361-370
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    425
  • دانلود: 

    302
چکیده: 

هدف و زمینه پژوهش: عوامل مختلفی در فرآیند شکل گیری حافظه رویه ای حایز اهمیت می باشند که از آن جمله می توان به مقدار تمرین و فرآیند تحکیم (ارتقاء و تثبیت) اشاره کرد. از این رو، هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثر سه جلسه تمرین در مقایسه با یک جلسه تمرین قبل از خواب شبانه، بر ارتقاء مولفه های دقت و زمان بندی پاسخ در مهارت حرکتی متوالی زمان بندی شده و تثبیت آن مولفه ها در روز بعد بود. روش شناسی: این مطالعه نیمه تجربی و در آن از طرح پیش آزمون-پس آزمون در دو شرایط تمرینی، استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در دامنه سنی 25-19 سال بود. سپس 32 دانشجوی راست دست باکیفیت خواب مطلوب انتخاب و بر اساس آزمون های مهارت حرکتی ظریف دست و انگشتان پردو و زمان سنج واکنش ساده به دو گروه همگن تقسیم شدند. آزمودنی ها تحت دو شرایط تمرینی مختلف در روز اول به تمرین تکلیف مورد نظر پرداختند و در روز دوم در آزمون های باز آزمایی شرکت کردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون آماری تحلیل واریانس مختلط در سطح معناداری 05/0= α استفاده شد. یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد، تفاوتی بین سه جلسه تمرین در مقایسه با یک جلسه تمرین قبل از خواب شبانه بر ارتقاء مولفه های دقت و زمان بندی پاسخ و تثبیت آنها در روز بعد وجود ندارد. نتیجه گیری: افزایش تعداد جلسات تمرینی قبل از خواب شبانه، راهکار مناسبی برای اثر بخشی خواب شبانه در مهارت های حرکتی ظریف نمی باشد. لذا به مربیان و معلمین توصیه می گردد، برای جلوگیری از اتلاف وقت، صرف هزینه و خستگی ناشی از تمرین زیاد، یک جلسه تمرین قبل از خواب شبانه را مد نظر قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 425

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 302 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    371-383
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    752
  • دانلود: 

    546
چکیده: 

هدف و زمینه پژوهش : خودگفتاری روشی مناسب جهت مداخله برای بهبود عملکرد ورزشکاران می باشد که اجراکنندگان به شکل آشکار یا پنهان به کار می برند تا بر اجرا اثر گذاشته و باعث تقویت آن شوند. هدف این پژوهش بررسی اثر خودگفتاری آموزشی همراه با کانونی نمودن توجه بر یادگیری مهارت سرویس کوتاه بدمینتون می باشد. روش شناسی: : روش اجرای این پژوهش نیمه تجربی و طرح آن شامل پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان ابتدایی پسرانه اهواز بودند که 36 نفر با دامنه سنی 10 تا 11 سال به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. شرکت کنندگان بر اساس نمرات پیش آزمون به صورت همگن در 3 گروه 12 نفری کنترل، خودگفتاری با کانون توجه درونی و خودگفتاری با کانون توجه بیرونی قرار گرفتند. یافته ها: نتایج مقایسه ی بین گروه های آزمایشی و کنترلی اثر معناداری را نشان نداد و تنها خودگفتاری توانست بین دو کانون توجه تفاوت ایجاد کند که گروه خودگفتاری با کانون توجه بیرونی عملکرد بهتری نسبت به گروه خودگفتاری با کانون توجه درونی داشتند. نتیجه گیری: هرچند خودگفتاری نتوانست بین گروه های آزمایش و کنترل تفاوت ایجاد کند ولی استفاده از خودگفتاری سبب افزایش اعتمادبه نفس، توجه و تلاش بیشتر شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 752

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 546 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    385-395
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    322
  • دانلود: 

    506
چکیده: 

مقدمه و هدف: تعادل و تکالیف فراقامتی از قابلیت های مهم در زندگی عادی و فعالیت های ورزشی کودکان است که همواره اهمیت کانون توجه در آن مورد بحث است. لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر کانون توجه تکلیف فراقامتی بر تعادل در دختران 4 تا 6 ساله و 9 تا 11 ساله بود. روش شناسی: در این پژوهش 90 دختر شرکت داشتند که به صورت تصادفی، به سه گروه توجه بیرونی، درونی و کنترل تقسیم شدند. از آزمودنی ها خواسته شد که با استفاده از دستورالعمل های ارایه شده روی تکلیف فرا قامتی تعادل خود را حفظ کنند. دستورالعمل ها در ارتباط با توجه به میله ای که به صورت افقی در دست داشتند (توجه بیرونی)، توجه به دست های خود (توجه درونی)، و بدون دستورالعمل (کنترل)، بودند. یافته ها: نتایج نشان داد که در هر دو رده سنی، توجه بیرونی تکلیف فراقامتی منجر به یادگیری معنادار تعادل گردید. نتیجه گیری: این یافته ها: از بکارگیری دستورالعمل توجه بیرونی به عنوان راهبردی کارآمد در بهبود یادگیری کودکان حمایت می-کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 322

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 506 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    397-409
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    419
  • دانلود: 

    177
چکیده: 

هدف و زمینه پژوهش: کاهش وزن علاوه بر تغییرات فیزیولوژیکی در بدن، جنبه های روانی وسیعی را نیز در برمی گیرد زیرا بسیاری از ورزشکارانی که در مسابقات بین المللی، کاهش وزن سریع داشته اند، مشکلات هیجانی متعددی را قبل و حین مسابقه گزارش می نمایند، بدین منظور هدف از پژوهش حاضر مقایسه ادراک موفقیت، سرسختی روان شناختی و نظم جویی هیجانی در بین ورزشکاران با و بدون کاهش وزن بود. روش شناسی: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع علی مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 480 ورزشکار (سن 9/6 ± 2/25 و سابقه ورزشی 5/6 ± 11) در مسابقات انتخابی استان تهران در سال 1394 بود که برپایه نمونه گیری تصادفی 200 ورزشکار به صورت نمونه تصادفی برگزیده شدند و پرسشنامه های ادراک موفقیت ورزشی، سرسختی کوباسا و نظم جویی هیجانی گروس تکمیل نمودند. به منظور تحلیل داده های جمع آوری شده از تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان دادند که ورزشکاران با کاهش وزن در متغیر سرسختی و زیر مولفه های آن (کنترل، چالش و مبارزه طلبی) به همراه ادراک موفقیت میانگین بالاتری نسبت به ورزشکاران بدون کاهش وزن داشتند؛ بالعکس ورزشکاران بدون کاهش وزن در متغیر نظم جویی هیجانی و دو زیر مولفه آن (سرکوبی، ارزیابی هیجان) به شکل معناداری میانگین بالاتری نسبت به ورزشکاران با کاهش وزن گزارش دادند. بحث و نتیجه گیری: می توان این گونه نتیجه گیری: کرد که کاهش وزن در میان ورزشکاران می تواند بر وضعیت روان شناختی و هیجانی ورزشکاران تاثیر بسزایی داشته باشد؛ لذا این مسیله لزوم آموزش و آگاهی بخشی به مربیان و ورزشکاران در مورد ابعاد مختلف کاهش وزن را نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 419

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 177 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    411-420
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    646
  • دانلود: 

    599
چکیده: 

هدف پژ‍ وهش حاضر بررسی انگیزه ها و موانع گرایش به ورزش همگانی در بین دانشجویان می باشد. بدین منظور از بین 50 هزار دانشجوی کارشناسی دانشگاه های دولتی، پیام نور و آزاد اسلامی مشهد در سال تحصیلی 94-93، 1131 نفر بر اساس جدول مورگان به صورت نمونه گیری تصادفی-طبقه ای، انتخاب شدند. اطلاعات بوسیله پرسشنامه خود محقق ساخته که روایی آن را 20 نفر از اساتید صاحب نظر مدیریت ورزشی تایید کردند و پایایی این پرسشنامه طبق ضریب آلفای کرونباخ، 84/0برای انگیزه شرکت و 68/0برای موانع شرکت در فعالیت های ورزشی به دست آمد. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی مانند جداول فراوانی و نمودارهای ستونی و هم چنین میانگین انحراف معیار و واریانس و در آماراستنباطی از آزمون کولوموگروف اسمیرنوف جهت تعیین نرمال بودن متغیر های آزمون کروسکال والیس و کی دوی جداول توافق استفاده شده است. نتایج نشان داد که لذت بردن از ورزش و آرامش روحی و روانی انگیزه مشارکت افراد در فعالیت های ورزشی است و تعاملات اجتماعی و تاثیر بر سلامت جزء انگیزاننده ها نمی باشد. متغیرهای فقدان اطلاعات ورزشی، مشکلات رفتاری و روزمره ازموانع شرکت افراد در فعالیت های ورزشی نیست ولی متغییر عدم دسترسی به اماکن ورزشی اصلی ترین مانع مشارکت در ورزش می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 646

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 599 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    421-432
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    445
  • دانلود: 

    946
چکیده: 

مقدمه و هدف: بررسی در زمینه ابزارهای متنوع واقعیت مجازی و اثر آن بر عوامل مختلف جسمانی و روانی هنوز در ابتدای راه می باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر یک دوره بازی واقعیت مجازی بر زمان عکس العمل انتخابی مردان سالمند انجام شد. روش شناسی: 30 آزمودنی با میانگین سنی 4/29± 71/2 به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند (هر گروه 15 نفر). ابتدا با استفاده از دستگاه زمان عکس العمل هشت جهته پیش آزمون به عمل آمد. سپس گروه آزمایش به مدت شش هفته به تمرین رانندگی مجازی پرداختند. پس از پایان دوره تمرینی پس آزمون به عمل آمد. داده ها با استفاده از آزمون تی همبسته برای نشان دادن تفاوت های درون گروهی و تی مستقل برای تفاوت های بین گروهی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج بهبود معناداری را در زمان عکس العمل مردان سالمند پس از یک دوره تمرینی نشان داد که این میزان بهبود نسبت به گروه کنترل نیز معنادار بود (0/05>P). نتیجه گیری: در نتیجه می توان از تمرین رانندگی مجازی در جهت بهبود زمان عکس العمل مردان سالمند استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 445

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 946 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    433-437
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    490
  • دانلود: 

    569
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تحلیل روند محیط شناسی راهبردی گردشگری ورزشی شهر اصفهان بر اساس مدل انجام گردید. روش این پژوهش توصیفی-تحلیلی است که به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری STEEPVکلیه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدیریت ورزشی، مدیران دفاتر مسافرتی، کارشناسان حوزه گردشگری ورزشی و تفریحی در سازمان های ورزشی شهرداری اصفهان بودند. تعداد جامعه آماری مورد نظر 483 نفر گزارش شد که با توجه به فرمول کوکران تعداد 215 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. با توجه به مطالعات کتابخانهای چک لیست محقق ساخته در دو بخش برای بررسی عوامل درون حوزه ای و عوامل برون حوزه ای گردشگری ورزشی شهر اصفهان با استفاده از نظرات اساتید طراحی و توزیع گردید. پس از تأیید روایی صوری چک 0 محاسبه گردید. برای / لیست توسط 10 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی، پایایی بر اساس آلفای کرونباخ 89 استفاده گردیده (QSPM) و (SPACE)، (SWOT) تجزیه و تحلیل یافتههای این تحقیق از ماتریس هایاست. نتایج نشان داد که از مهمترین عوامل اجتماعی می توان به افزایش سهم گردشگری ورزشی در اوقات فراغت مردم با توجه به علاقه آنان به گردشگری ورزشی، در مولفه فن آوری استفاده از قابلیتهای فضای مجازی در توسعه گردشگری ورزشی، در مولفه اقتصادی سعی در جهت افزایش سرمایه گذاری در گردشگری ورزشی، مهمترین فاکتورهای مولفه بوم شناسی توسعه گردشگری ورزشی در جهت بهبود وضعیت محیط زیست، از لحاظ سیاسی تلاش در جهت بهبود وضعیت در مجامع بین المللی و در نهایت مهمترین عامل های ارزشی شامل استفاده از فرهنگ و هویت شهر جهت افزایش انگیزه ورزشکاران در گردشگری ورزشی است. به طور کلی باید اذعان نمود کاربست مدیریت واحد در سیاست گذاری گردشگری ورزشی راهبرد مناسبی است که می تواند هم افزایی ایجاد نماید و نهایتا این هم افزایی منجر به محقق شدن چشم انداز در منظر در حوزه گردشگری شهر اصفهان گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 490

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 569 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button