Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    9-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2052
  • دانلود: 

    1329
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی نقش مدیریت استعدادیابی در ورزش های رزمی است. بدین منظور 200 نفر از افراد دارای سابقه مدیریت در فدراسیون ورزش های رزمی، مربیان گروه های ملی و قهرمانان جهانی و آسیایی (خانم ها و آقایان از سال 1384 تا 1393) و خبرگان و متخصصان آشنا به مسایل مدیریت استعدادیابی ورزش (142 مرد و 58 زن) با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و به صورت داوطلبانه در پژوهش شرکت کردند. همچنین از پرسشنامه های محقق ساخته و دارای پایایی و روایی مناسب استفاده شد. در بخش آمار استنباطی برای تجزیه وتحلیل یافته ها از روش آماری تحلیل عاملی به منظور استخراج عامل ها و مولفه های مربوطه و از ضریب آلفای کرونباخ برای محاسبه پایایی درونی پرسشنامه ها استفاده شد که جهت معناداری آلفا سطح 0/05 در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد تمام رابطه های علی معنادار نبودند و مولفه های عوامل فرهنگی با ترک نکردن سازمان غیرمعنادار بودند. ریشه خطای میانگین مجذورات تقریب مدل ارایه شده برابر 09/09 گزارش شد. میزان مولفه های GFI و AGFI، NFI و CFI در مدل تحت بررسی به ترتیب برابر 0/9، 0/87، 0/83 و 0/85 به دست آمد. با توجه به شاخص ها و خروجی های نرم افزار لیزرل می توان گفت که داده ها نسبتا با مدل منطبق اند و شاخص های ارایه شده نشان می دهند که در مجموع مدل ارایه شده از برازش مناسبی برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2052

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1329 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    21-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1265
  • دانلود: 

    678
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی نقش دیپلماسی ورزشی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بود. کل فرایند پژوهش شامل دو مرحله بود، مرحله اول پژوهش شامل تحقیق کیفی (با استفاده از ابزار مصاحبه با استادان دانشگاه و نخبگان، مطالعه مقالات، کتاب ها، اسناد و مدارک)، مرحله دوم پژوهش شامل تحقیق کمی از نوع توصیفی-تحلیلی (با استفاده از روش دلفی و AHP). پس از پایان مرحله اول پژوهش، تعداد 41 متغیر مربوط به اهداف اصلی و فرعی تحقیق، بعد از پایان دور دوم روش دلفی و غربالگری نهایی شناسایی شد. نتایج تحقیق نشان داد که معرفی فرهنگ غنی و متمدن ایران، معرفی جاذبه های گردشگری کشور و در ادامه آن جذب جهانگردان و ایجاد زمینه بهتر برای گفت وگو بین اقوام و ملل مختلف، مواجه شدن با مقاومت کمتر در جوامع و کشورهای مقصد در مذاکرات سیاسی، احتمال کاهش درگیری نظامی میان کشورها و کاهش اهمیت مسایل نظامی، عاری بودن دیپلماسی ورزشی از لحن خصمانه در کنار جذابیت بیشتر این نوع دیپلماسی نسبت به سایر دیپلماسی ها از مهم ترین نقش های دیپلماسی ورزشی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه نخبگان بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1265

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 678 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    37-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    477
  • دانلود: 

    553
چکیده: 

هدف از این مطالعه تحلیل عوامل موثر بر عملکرد پایدار در صنعت فوتبال ایران است. با توجه به ماهیت اکتشافی تحقیق از روش پژوهش کیفی برای شناسایی مهم ترین عوامل مرتبط با موضوع تحقیق استفاده شد. بدین منظور مصاحبه نیمه ساختاریافته با 28 نفر از خبرگان امر صورت پذیرفت. با توجه به استفاده از روش داده بنیاد، نمونه تحقیق به صورت ترکیبی از روش نمونه گیری نظری و گلوله برفی انتخاب شد. نتایج تحقیق 53 مانع در 7 بخش شامل ورزشی و فنی، زیرساختی و تجهیزاتی، درآمدی و تجاری، پخش رسانه ای و حمایت هواداری، حقوقی و قانونی، سیاستگذاری و سازمانی و مدیریتی و منابع انسانی را بر عملکرد پایدار صنعت فوتبال ایران اثرگذار دانست که به منظور برخورداری از عملکردی پایدار در دو بخش ورزشی و درآمدی و تجاری باید به طور ویژه به رفع موانع مذکور پرداخته شود. علاوه بر این یافته های تحقیق نشان داد به منظور رفع موانع مذکور، باید مجموعه ای از اقدامات از طریق عوامل درون محیطی و برون محیطی مانند مدیران فعال در نهادهای صنعت فوتبال کشور و مدیریت وزارت ورزش و جوانان و مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای ذی ربط صورت پذیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 477

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 553 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    55-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    854
  • دانلود: 

    803
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر رتبه بندی عوامل بازاریابی و ارایه مدل استراتژی بازاریابی اماکن ورزشی شمال غرب کشور است. پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و روش تحقیق مطالعات علی است. ابزار پژوهش، پرسشنامه سیف پناهی شعبانی (1392) و جامعه آماری شامل تمام مدیران و کارکنان اماکن ورزشی از جمله سالن ها، مجموعه های ورزشی، استادیوم ها و. . . شهرستان های استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بود. روش نمونه گیری این تحقیق تصادفی طبقه ای و نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان 350 نفر تعیین شد. داده های گردآوری شده با استفاده از مدل معادلات ساختاری تجزیه وتحلیل و با استفاده از تاپسیس عوامل موثر در استراتژی بازاریابی اماکن ورزشی رتبه بندی گردید. به منظور ارزیابی نیکویی برازش مدل استراتژی بازاریابی اماکن ورزشی از نرم افزار ایموس استفاده شده و شاخص های مربوط به نیکویی برازش مطالعه شده است. با توجه به دگرگونی ها و چالش ها، شرکت ها و سازمان هایی می توانند در آینده موفق باشند که دارای دیدگاه بازاریابی بسیار قوی باشند. برای دستیابی به چنین بازاریابی باید عواملی از قبیل مدیریت، محیط، استراتژی، بخش بندی بازار هدف و موقعیت را بعنوان عوامل موثر مد نظر قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 854

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 803 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    65-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    408
  • دانلود: 

    465
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر عناصر برند خدمات بر وفاداری هواداران لیگ برتر فوتبال و بررسی روایی و پایایی ابعاد پرسشنامه بود. جامعه آماری شامل هواداران لیگ برتر فوتبال ایران بود. 384 نفر با استفاده از فرمول کوکران به صورت هدفمند در دسترس انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه برند خدمات کریستالیس و چریسوچو (2014) و ارزش ویژه برند آکر (1998) بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها توسط استادان مدیریت ورزشی تایید شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها، از آلفای کرونباخ برای تعیین همسانی درونی، تحلیل عاملی تاییدی برای تعیین روایی سازه و از مدل معادلات ساختاری جهت آزمون مدل استفاده شد. یافته ها نشان دهنده همسانی درونی (α =0/92) برای پرسشنامه وفاداری برند خدمات بود. در خصوص روایی سازه و براساس میزان روابط و T-value، تمامی سوال ها رابطه معناداری با مولفه ها داشتند و پیشگوی خوبی برای مولفه خود بودند. همچنین مقدار آماره t برازش مدل را تایید کرد. در نتیجه روایی درونی و بیرونی مدل وفاداری برند خدمات تایید شد. در نهایت می توان گفت پرسشنامه وفاداری برند خدمات در ورزش ابزار اندازه گیری معتبر و پایایی است. بنابراین برای ارزیابی وفاداری برند خدمات در میان هواداران می توان از این پرسشنامه استفاده کرد و نتایج باثباتی به دست آورد. پیشنهاد می شود مدیران بازاریابی ورزشی به منظور افزایش وفاداری هواداران بر اثرگذاری هر یک از این متغیرها توجه کافی کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 408

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 465 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    79-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    467
  • دانلود: 

    501
چکیده: 

مدیریت راهبردی علم و هنر تدوین، پیاده سازی و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه ای است که سازمان ها را قادر می سازد که به اهداف خود دست یابند. هدف از انجام این پژوهش، طراحی مکانیزم موثر پیاده سازی برنامه های راهبردی سازمان ها و فدراسیون های ورزشی ایران است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد به عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش گردآوری داد ه ها، مطالعه اسناد بالادستی و مصاحبه های عمیق و باز با 28 نفر از نخبگان آگاه از موضوع مورد بحث است. روایی این پژوهش توسط مصاحبه شوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی قرار گرفت و تایید گردید. پایایی نیز با استفاده از روش توافق درون موضوعی نتایج 87% به دست آمد. برای تحلیل داده ها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که پیاده سازی برنامه های راهبردی تابعی از عوامل توسعه منابع انسانی، عوامل بیرونی، عوامل فضای سازمانی، عوامل مدیریتی، عوامل آموزش، عوامل اصلاح فرهنگی، عوامل اصلاح ساختاری و فرآیندی و استقرار مکانیزم پیاده سازی می باشد. سازمان ها و فدراسیون های ورزشی با پیاده سازی گام به گام این مکانیزم می توانند برنامه های راهبردی را به مرحله عملیات منتقل نمایند و فاصله بین تدوین و عملیات را تکمیل کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 467

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 501 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    95-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    405
  • دانلود: 

    488
چکیده: 

در این پژوهش با هدف تحلیل شاخص های بهره وری بعد قهرمانی به تفکیک مولفه ها (مادی، مالی، انسانی) درفدراسیون های ورزشی ایران از طریق طرح پژوهشی زمینه یابی که تحت تاثیر دامنه زمانی محدود، به عنوان طرح زمینه یابی روند پژوهی معرفی می شود و با بهره گیری از پرسشنامه محقق ساخته انجام شد. روایی محتوایی، صوری، ظاهری و ملاکی پرسشنامه بررسی و مورد تایید قرار گرفت همچنین پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ آزمون شد و با ضریب 92/0 ضریب اعتبار مطلوبی بدست آمد. جامعه آماری تحقیق شامل مدیران ارشد 24 فدراسیون المپیکی ایران شامل گروه های پایه، توپی و راکتی بود که با توجه به تعداد محدود، تمام فدراسیون ها به صورت کل شمار به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شد. در راستای تحلیل های آمار استنباطی، از مدل های آماری t تک گروهی (به منظور بررسی دیدگاه کارشناسان و مدیران فدراسیون های المپیکی نسبت به شاخص های بهره وری) و بهره گیری از روش لی هی و اولویت بندی میزان ضرایب t، ارزیابی شاخص های بهره وری در وضعیت موجود نشان داد که مولفه های مادی، مالی و انسانی در بعد قهرمانی پایین تر از سطح استاندارد است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 405

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 488 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    107-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    285
  • دانلود: 

    461
چکیده: 

هدف از این تحقیق ارزیابی کارآیی و تحلیل حساسیت فدراسیون های المپیکی کشور بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی و گذشته نگر است که اطلاعات به صورت میدانی جمع آوری شد. جامعه آماری تحقیق شامل 25 فدراسیون المپیکی کشور بود که به علت کم بودن تعداد جامعه از نمونه گیری کل شمار استفاده گردید. به منظور تعیین میزان کارآیی فدراسیون ها از مدل تحلیل پوششی داده ها استفاده گردید. به منظور تعیین ورودی یا خروجی بودن شاخص های ارزیابی از آزمون خی دو، تعیین میزان کارآیی فدراسیون ها و شناسایی فدراسیون های ناکارآمد از دو روش CCR و BCC خروجی محور و به منظور تعیین مطلوب ترین ورودی و خروجی از آزمون تحلیل حساسیت استفاده گردید. همچنین از نرم افزار SPSS و DEA Solver برای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شد. نتایج نشان داد که 17 فدراسیون در هر دو الگوی CCR و BCC و کارآیی مقیاس کارآ بودند و 6 فدراسیون در هر دو الگوی CCR و BCC ناکارا بودند. در اختیار داشتن منابع زیاد برای تولید خروجی ها منجر به بزرگ شدن اندازه سازمان و از سوی دیگر در اختیار داشتن منابع کم برای تولید خروجی ها منجر به اندازه کوچک سازمان می گردد و در دو حالت باعث ناکارآمدی فدراسیون ها می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 285

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 461 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    121-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1103
  • دانلود: 

    790
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تدوین الگوی مدیریت فساد در ورزش ایران بود. تحقیق حاضر به لحاظ روش، کیفی و از نظر هدف کاربردی بوده که با رویکرد نظریه داده بنیاد و به شیوه گلیزر انجام شد. نخست، از طریق مطالعات اولیه، فهرست مقدماتی عوامل فساد شناسایی شد. سپس به روش نمونه گیری نظری و گلوله برفی مصاحبه های نیمه ساختاریافته ای با 15 نفر از نخبگان آگاه به موضوع پژوهش تا رسیدن به اشباع نظری انجام شد. کیفیت یافته ها با استراتژی های ممیزی پژوهشی و آزمون اسکات تایید شد. مدل برخاسته از داده ها شامل چهار بخش اصلی بود. بخش مرکزی مدل اشکال عمده فسادهای ورزشی را در دو دسته فساد مالی و اخلاقی نشان می داد. عوامل موثر در بروز فساد ورزشی شامل عوامل سیاسی، ساختاری، اجتماعی-فرهنگی و اقتصادی بودند. راهکارهای مقابله ای با فساد ورزشی شامل راهکارهای قانونی، توسعه فناوری اطلاعات، توسعه دانش و آگاهی و توسعه مسیولیت اجتماعی بود. در نهایت پیامدهای فساد ورزشی در چهار گروه اثرات عملکردی بر ورزش، اثرات اجتماعی-فرهنگی، اثرات مالی و اثرات بر ذینفعان دسته بندی شدند. نتایج موید ماهیت پیچیده و طیف وسیع اعمال فساد آمیز در ورزش بود و مدل ارایه شده می تواند برای درک، کنترل و مدیریت فساد در ورزش مورد استفاده دستگاه های سیاست گذار ورزش کشور قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1103

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 790 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    139-151
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    423
  • دانلود: 

    490
چکیده: 

هدف از این پژوهش ارایه مدل توسعه فوتبال ایران با تاکید بر مقدمات حضور بانوان تماشاگر بود. این پژوهش ازنظر هدف، توسعه ای و ازنظر راهبرد، اکتشافی است که به صورت کیفی اجرا شد. جامعه پژوهش، اساتید و نخبگان در زمینه مدیریت ورزشی بودند که به صورت هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند و تحت مصاحبه های نیمه ساختاریافته قرار گرفتند. بر اساس نظریه داده بنیاد، تجزیه وتحلیل و کدگذاری داده ها در سه مرحله انجام شد و پنج تن از مشارکت کنندگان با تایید یافته های پژوهش، روایی و پایایی کدگذاری ها را تایید نمودند. نتایج نشان داد مدل به دست آمده از سه بخش تشکیل شده است که در سطح اول مدل، ده مقوله بر مقدمات حضور بانوان تماشاگر در استادیوم های فوتبال ایران اثرگذار می باشد و در بخش دوم مدل، مقدمات حضور بر احتمال حضور حداکثری تماشاگران و هواداران موثر است و در سطح سوم، حضور حداکثری بر توسعه فوتبال ایران موثر است. یافته های پژوهش به مدیران و مسیولان ورزشی بخش فوتبال کشور کمک خواهد کرد تا مقدمات حضور بانوان تماشاگر در استادیوم های فوتبال را فراهم نمایند تا توسعه بین المللی فوتبال کشور تسریع و تسهیل گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 423

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 490 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button