مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,968
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین سبکهای یادگیری، سبکهای شناختی و انتخاب رشته های تحصیلی در دانش آموزان پسر دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 144

چکیده

 در این پژوهش رابطه بین سبکهای یادگیری, سبکهای شناختی و انتخاب رشته های تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستانی بررسی شد. 300 پسر سال دوم دبیرستانهای تهران که رشته های ریاضی, علوم تجربی و علوم انسانی را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب کرده بودند, نمونه این بررسی را تشکیل دادند. از پرسشنامه سبکهای یادگیری کلب (LSI) و آزمون شکلهای گروهی نهفته ویتکین (GEFT) استفاده شد تا چهار سبک یادگیری (همگرا, واگرا, جذب کننده و انطباقی) و دو سبک شناختی (وابسته به زمینه و مستقل از زمینه) در آزمودنیها اندازه گیری شود. نتایج نشان دادند که آزمودنیهای برخوردار از سبک شناختی مستقل از زمینه, بیشتر ریاضی و علوم تجربی را به عنوان رشته های تحصیلی انتخاب می کنند. در حالی که آزمودنیهای دارای سبک شناختی وابسته به زمینه بیشتر علوم انسانی را به عنوان رشته تحصیلی بر می گزیند. همچنین, آزمودنیهای دارای سبک یادگیری همگرا و جذب کننده بیش از آزمودنیهایی که از سبکهای واگرا و انطباقی بهره می جویند به انتخاب رشته های ریاضی و علوم تجربی می پردازند. اما دانش آموزان دارای سبکهای واگرا و انطباقی در مقایسه با گروه همگرا و جذب کننده بیشتر علوم انسانی را بر می گزینند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همایونی، علیرضا، کدیور، پروین، و عبدالهی، محمدحسین. (1385). رابطه بین سبکهای یادگیری, سبکهای شناختی و انتخاب رشته های تحصیلی در دانش آموزان پسر دبیرستانی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 3(10)، 137-144. SID. https://sid.ir/paper/101526/fa

    Vancouver: کپی

    همایونی علیرضا، کدیور پروین، عبدالهی محمدحسین. رابطه بین سبکهای یادگیری, سبکهای شناختی و انتخاب رشته های تحصیلی در دانش آموزان پسر دبیرستانی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1385؛3(10):137-144. Available from: https://sid.ir/paper/101526/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا همایونی، پروین کدیور، و محمدحسین عبدالهی، “رابطه بین سبکهای یادگیری, سبکهای شناختی و انتخاب رشته های تحصیلی در دانش آموزان پسر دبیرستانی،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 3، no. 10، pp. 137–144، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101526/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button