مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

440
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی در توانایی مهار عواطف نوجوانان مبتلا به اختلال تنیدگی پس ضربه ای

صفحات

 صفحه شروع 307 | صفحه پایان 320

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین تاثیر آموزش حافظه کاری هیجانی در توانایی مهار عواطف نوجوانان مبتلابه اختلال تنیدگی پس ضربه ای بود. بدین منظور, در چهارچوب طرح تجربی تک آزمودنی خطوط پایه چندگانه با ورود پلکانی, سه نوجوان (دو دختر, یک پسر) از مراکز آموزش کودکان کار شهر کرج با استفاده از ابزارهای تشخیصی مصاحبه بالینی ساختاریافته و مقیاس تاثیر رویداد (ویس و مارمر, 1997) به صورت نمونه برداری در دسترس انتخاب شدند. افراد انتخاب شده به صورت انفرادی, طی 20 جلسه تحت آموزش حافظه کاری هیجانی قرار گرفتند و در سه مرحله (قبل از آموزش, مراحل آموزش و دو ماه پیگیری) به وسیله مقیاس مهار عواطف (ویلیامبز, چامبلس و اهرنس, 1997) ارزیابی شدند. به منظور تحلیل داده ها از شاخص های تغییر روند, شیب, بازبینی نمودارها و برای تعیین معناداری بالینی از شاخص کوهن, درصد بهبودی و اندازه اثر استفاده شد. نتایج بیانگر آن بود که آموزش حافظه کاری هیجانی منجر به افزایش توانایی شرکت کنندگان در توانایی مهار عواطف از مرحله پیش از آموزش تا پیگیری شده است. با توجه به نتایج پژوهش حاضر, می توان گفت آموزش حافظه کاری هیجانی, گزینه مناسبی برای افزایش توانایی مهار عواطف نوجوانان مبتلابه اختلال تنیدگی پس ضربه ای است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صمیمی، زبیر، حسنی، جعفر، و مرادی، علیرضا. (1395). اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی در توانایی مهار عواطف نوجوانان مبتلا به اختلال تنیدگی پس ضربه ای. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 12(47)، 307-320. SID. https://sid.ir/paper/101574/fa

Vancouver: کپی

صمیمی زبیر، حسنی جعفر، مرادی علیرضا. اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی در توانایی مهار عواطف نوجوانان مبتلا به اختلال تنیدگی پس ضربه ای. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1395؛12(47):307-320. Available from: https://sid.ir/paper/101574/fa

IEEE: کپی

زبیر صمیمی، جعفر حسنی، و علیرضا مرادی، “اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی در توانایی مهار عواطف نوجوانان مبتلا به اختلال تنیدگی پس ضربه ای،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 12، no. 47، pp. 307–320، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101574/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button