مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,527
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تدریس از طریق نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 39

چکیده

 زمینه و هدف: نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی, به عنوان یک نظام آموزشی مرکب از آموزش چهره به چهره و یادگیری الکترونیکی, در آموزش دروس پرستاری در سایر کشورها حرکت رو به رشدی داشته است. این روش در ایران چندان شناخته شده نیست و پذیرش آن توسط دست اندرکاران آموزش نیازمند زمینه سازی مناسب می باشد. بر این اساس مطالعه حاضر با هدف شناخت نگرش اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به تدریس به روش نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی انجام گرفته است.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی توصیفی, کلیه اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران (به تعداد 60 نفر), به طریق تمام شماری مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی در نرم افزار آماری SPSS v.11.5 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میزان پاسخ دهی به پرسشنامه 93.33% (56 نفر) بود. 85.7% پاسخ دهندگان زن بودند. میانگین سنی 44.88 با انحراف معیار 5.6 و میانگین سنوات تدریس 16.75 سال با حداقل 5 و حداکثر 30 سال بود. در خصوص نگرش اعضای هیات علمی به تدریس از طریق نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی, یافته ها نشان داد که 66% نمونه ها نگرش مثبت و 34% نگرش کاملا مثبت داشته و هیچ کدام نگرش منفی نداشته اند. همچنین 41.1% تمایل زیاد خود را جهت آماده نمودن دروس به شیوه الکترونیکی بیان نمودند و 87.5% مایل بودند که در کارگاه های آموزشی تدوین محتوای الکترونیکی شرکت نمایند. تحلیل آماری تفاوت معناداری از نظر سن, جنسیت و سابقه تدریس با نحوه نگرش نسبت به تدریس الکترونیکی نشان نداد. صرفا رابطه آماری معناداری بین آمادگی شرکت در کارگاه با نگرش نسبت به تدریس به شیوه الکترونیکی ترکیبی نشان داده شد (p=0.012) و نگرش مثبت تر با آمادگی بیشتر همراه بود.نتیجه‏گیری: با توجه به نگرش مثبت اعضای هیات علمی به تدریس از طریق نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی, از این لحاظ زمینه جهت طراحی و حرکت به سمت اجرای نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی در آموزش های رسمی دانشکده پرستاری و مامایی آماده است, لذا پیشنهاد می گردد اقدامات لازم در این مورد صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذوالفقاری، میترا، سرمدی، محمدرضا، نگارنده، رضا، زندی، بهمن، و احمدی، فضل اله. (1388). نگرش اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تدریس از طریق نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی. حیات، 15(1)، 31-39. SID. https://sid.ir/paper/105909/fa

    Vancouver: کپی

    ذوالفقاری میترا، سرمدی محمدرضا، نگارنده رضا، زندی بهمن، احمدی فضل اله. نگرش اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تدریس از طریق نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی. حیات[Internet]. 1388؛15(1):31-39. Available from: https://sid.ir/paper/105909/fa

    IEEE: کپی

    میترا ذوالفقاری، محمدرضا سرمدی، رضا نگارنده، بهمن زندی، و فضل اله احمدی، “نگرش اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تدریس از طریق نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی،” حیات، vol. 15، no. 1، pp. 31–39، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/105909/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button