مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,187
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه هوش هیجانی مادران با نظریه ذهن در دانش آموزان کم شنوا

صفحات

 صفحه شروع 86 | صفحه پایان 93

چکیده

 زمینه و هدف: دانش آموزان کم شنوا نسبت به دانش آموزان عادی در رسیدن به نظریه ذهن دچار تاخیر دارند. یکی از عوامل تاثیرگذار در رشد توانایی نظریه ذهن تعامل والد- کودک است. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی مادر بر توانایی دانش آموزان کم شنوا در توانایی نظریه ذهن بود.روش بررسی: در این مطالعه که به روش همبستگی انجام شد, 40 دانش آموز کم شنوای عمیق با محدوده سنی 14-8 سال انتخاب شدند. روش گردآوری داده ها از طریق انجام آزمون روی دانش آموزان با استفاده از تکالیف باور غلط و پرسش نامه هوش هیجانی بود. پرسش نامه هوش هیجانی توسط مادران تکمیل شد. برای تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره استفاده شد.یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که بین نمره کلی تکالیف باور غلط دانش آموزان کم شنوا و نمرات مادران آنان در هوش هیجانی و مولفه های آن همبستگی معنی داری وجود ندارد (p>0.01). نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیره نیز نشان داد که نمرات مادران در هوش هیجانی و مولفه های آن قادر به پیش بینی نمرات دانش آموزان در تکالیف باور غلط نیست (p>0.01).نتیجه گیری: بنابراین می توان نتیجه گرفت که بین هوش هیجانی مادران دانش آموزان کم شنوا و توانایی نظریه ذهن فرزندانشان رابطه معنی داری از نظر آماری وجود ندارد و هوش هیجانی مادران نمی تواند نمرات دانش آموزان را در تکالیف باور غلط پیش بینی کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیخ محمدی، عباس، رضایی میرحصاری، علی، و سلیمانی، سروه. (1393). رابطه هوش هیجانی مادران با نظریه ذهن در دانش آموزان کم شنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 23(5)، 86-93. SID. https://sid.ir/paper/106265/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ محمدی عباس، رضایی میرحصاری علی، سلیمانی سروه. رابطه هوش هیجانی مادران با نظریه ذهن در دانش آموزان کم شنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1393؛23(5):86-93. Available from: https://sid.ir/paper/106265/fa

    IEEE: کپی

    عباس شیخ محمدی، علی رضایی میرحصاری، و سروه سلیمانی، “رابطه هوش هیجانی مادران با نظریه ذهن در دانش آموزان کم شنوا،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 23، no. 5، pp. 86–93، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button