مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,094
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

978
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سطوح مختلف درک خواندن دانش آموزان کم شنوا و دانش آموزان شنوا

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 32

چکیده

 زمینه و هدف: مهارت در خواندن یکی از مهم ترین نیازهای یادگیری دانش آموزان در زندگی امروز است این مهارت معطوف به توانایی درک مطلب, تفسیر و استنتاج از متون و دریافت معنا و مفهوم پیامی است که به نگارش درآمده است. موفقیت و پیشرفت تحصیلی هر دانش آموز با میزان توانمندی وی در درک مطلب ارتباط مستقیم دارد. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر افت شنوایی بر توانایی سطوح مختلف درک خواندن دانش آموزان کم شنوا در مقایسه با دانش آموزان شنوا بود.روش بررسی: پژوهش از نوع مقطعی بود و ابزار آزمون دفترچه استاندارد شده بین المللی 2001 (PIRLS) بود که روی 17 دانش آموز مبتلا به کم شنوایی در پایه چهارم ابتدایی از مدارس استثنایی شهرستان های شهریار, رباط کریم و کرج و 17 دانش آموز شنوای هنجار که به روش تصادفی ساده از مدارس عادی همجوار با مدارس استثنایی انتخاب شده بودند اجرا شد.یافته ها: در تحلیل یافته ها بین دانش آموزان کم شنوا و دانش آموزان شنوا در سطوح مختلف درک خواندن تفاوت معنی داری دیده شد (p<0.05).نتیجه گیری: افت شنوایی بر سطوح مختلف درک خواندن تاثیر منفی دارد و به همین سبب بازنگری برنامه ریزی های آموزشی در مراکز استثنایی, به منظور هدایت آموزش از حفظی خوانی به سمت درک معنا و لایه های عمیق تر یادگیری, ضروری است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شریفی، اعظم، کاکوجویباری، علی اصغر، و سرمدی، محمدرضا. (1389). مقایسه سطوح مختلف درک خواندن دانش آموزان کم شنوا و دانش آموزان شنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 19(2 (پیاپی 34))، 25-32. SID. https://sid.ir/paper/106227/fa

Vancouver: کپی

شریفی اعظم، کاکوجویباری علی اصغر، سرمدی محمدرضا. مقایسه سطوح مختلف درک خواندن دانش آموزان کم شنوا و دانش آموزان شنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1389؛19(2 (پیاپی 34)):25-32. Available from: https://sid.ir/paper/106227/fa

IEEE: کپی

اعظم شریفی، علی اصغر کاکوجویباری، و محمدرضا سرمدی، “مقایسه سطوح مختلف درک خواندن دانش آموزان کم شنوا و دانش آموزان شنوا،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 19، no. 2 (پیاپی 34)، pp. 25–32، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106227/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button