مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کفایت برنامه درسی بالینی رشته مامایی در دستیابی دانشجویان به اهداف یادگیری پایه از دیدگاه دانشجویان و اساتید

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 33

چکیده

 مقدمه: دستیابی به استانداردهای حرفه ای در علوم پزشکی و از جمله در حرفه مامایی از طریق حصول اهداف مهارت بالینی حرفه صورت می پذیرد. با توجه به اهمیت برنامه درسی بالینی, مطالعه حاضر با هدف تعیین نظرات دانشجویان و اساتید رشته مامایی در خصوص کفایت برنامه درسی بالینی در دستیابی دانشجویان به اهداف یادگیری پایه طرح ریزی و اجرا شده است.مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی - تحلیلی است که در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و در سال 1387 انجام گردید. نمونه های پژوهش شامل 57 نفر از دانشجویان سال آخر و 9 نفر از اساتید این رشته بودند. پرسش نامه پژوهش سه درس اختصاصی «بارداری», «زایمان» و «زنان» را با 39 گویه مورد سنجش قرار می داد. پاسخ های افراد شرکت کننده در مقیاس لیکرت از کاملا تا اصلا متفاوت بود.نتایج: بررسی و مقایسه دو گروه واحدهای شرکت کننده در پژوهش نشان داد که آن ها میزان دستیابی به اهداف آمورشی بالینی را به شکل متفاوتی ارزیابی نمودند. میانگین نمرات به خود در بین دانشجویان در سه درس فوق به ترتیب 18.2±65.0, 24.8±50.9 و 25.5±54.4 با نمره کل 20.6±58.7 بود. نتایج وجود اختلاف معنادار را بین نمرات دانشجویان و اساتید در سه درس مذکور نشان می دهد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج, به نظر می رسد که ایجاد تغییرات وسیع در محیط های بالینی و آموزشی نظیر جلب همکاری بیش تر پرسنل بالینی با سیستم آموزشی و دانشجویان, جلب پذیرش بیماران نسبت به مشارکت بالینی فعال تر دانشجویان در امر درمان ضروری باشد تا به احساس کفایت بیش تری در دانشجویان بیانجامد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دادگری، علی، کساییان، امیر، آتش سخن، گیتی، ناصری فدافن، لیلا، دادور، لیلا، و کلاتجاری، مهرداد. (1388). بررسی کفایت برنامه درسی بالینی رشته مامایی در دستیابی دانشجویان به اهداف یادگیری پایه از دیدگاه دانشجویان و اساتید. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، 4(3)، 28-33. SID. https://sid.ir/paper/107907/fa

    Vancouver: کپی

    دادگری علی، کساییان امیر، آتش سخن گیتی، ناصری فدافن لیلا، دادور لیلا، کلاتجاری مهرداد. بررسی کفایت برنامه درسی بالینی رشته مامایی در دستیابی دانشجویان به اهداف یادگیری پایه از دیدگاه دانشجویان و اساتید. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی[Internet]. 1388؛4(3):28-33. Available from: https://sid.ir/paper/107907/fa

    IEEE: کپی

    علی دادگری، امیر کساییان، گیتی آتش سخن، لیلا ناصری فدافن، لیلا دادور، و مهرداد کلاتجاری، “بررسی کفایت برنامه درسی بالینی رشته مامایی در دستیابی دانشجویان به اهداف یادگیری پایه از دیدگاه دانشجویان و اساتید،” (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، vol. 4، no. 3، pp. 28–33، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/107907/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button