مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,099
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آموزش بالینی رشته مامایی در ابعاد برنامه ریزی، کیفیت و کمیت از دیدگاه مربیان و دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 44

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: مهمترین اجزا اساسی یک سیستم آموزشی، اساتید و دانشجویان می باشند، لذا آگاهی از ویژگیها، مسایل و مشکلات آنها برای یک دانشگاه مسئول دارای اهمیت ویژه ای است و شناخت موارد مذگور در نهایت کمک به دانشگاه در جهت نیل به اهداف آموزشی می باشد. در این طرح هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی رشته مامایی از نظر کمی و کیفی همچنین تعیین مشکلات بالینی در محیط های بالینی می باشد. روشها: نوع پژوهش توصیفی - مقطعی می باشد. اطلاعات بوسیله یک پرسشنامه جمع آوری گردید. و سوالات در شش بخش شامل: برنامه ها، کیفیت، تجهیزات، تعداد بیماران، طول مدت آموزش و تسهیلات در محیطهای بالینی طراحی شد. یافته ها: 67 نفر دانشجوی مامایی که تمامی واحدهای تخصصی را گذرانده بودند و 7 نفر از مربیان در این پژوهش شرکت داشتند. بررسی پرسشنامه ها نشان داد که : 52% برنامه های جاری آموزش بالینی را خوب ارزیابی کردند. جمع بندی پاسخ به سئوالات مربوطه به کیفیت آموزش بالینی تماما زیر 40% ارزیابی شد. طول مدت کارآموزیها 68.5% در واحد تنظیم خانواده خوب ارزیابی شد. کفایت مراجعه کنندگان به بخش های بالینی در درمانگاه بهداشت مادر و کودک 58.5 % خوب ارزیابی شد. تجهیزات لازم در درمانگاه تنظیم خانواده 58% خوب ارزیابی شد. و در خصوص تسهیلات بالاترین رقم مربوط به وجود کتابخانه در محیط های بالینی بود که 37% خوب ارزیابی شده بود. لازم به ذکر است در مورد سایر واحدهای بالینی جمع بندی درصدها زیر درصدهای مذکور بود.نتیجه: با توجه به رتبه بندی که در این طرح تعریف شده بود. رتبه بین 100-70 رتبه خوب در نظر گرفته شده است. در نتبجه در جمع بندی به عمل آمده تمامی درصدها زیر 70 ارزیابی شد. لهذا در نظر سنجی به عمل آمده از دیدگاه مربیان و دانشجویان آموزش بالینی رشته مامایی در این دانشگاه در حد مطلوب نمی باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جورابچی، زینت. (1381). بررسی آموزش بالینی رشته مامایی در ابعاد برنامه ریزی, کیفیت و کمیت از دیدگاه مربیان و دانشجویان مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه))، 43-44. SID. https://sid.ir/paper/365148/fa

    Vancouver: کپی

    جورابچی زینت. بررسی آموزش بالینی رشته مامایی در ابعاد برنامه ریزی, کیفیت و کمیت از دیدگاه مربیان و دانشجویان مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)):43-44. Available from: https://sid.ir/paper/365148/fa

    IEEE: کپی

    زینت جورابچی، “بررسی آموزش بالینی رشته مامایی در ابعاد برنامه ریزی, کیفیت و کمیت از دیدگاه مربیان و دانشجویان مامایی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)، pp. 43–44، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365148/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button