مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد تحلیل کیفی محتوا در تبیین حیطه های ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 68

چکیده

 مقدمه: اعضای هیات علمی پرستار مهم ترین رکن حرکت دانشکده های پرستاری به سمت رسالت و اهدافش می باشند. به همین جهت عملکرد آنان بایستی شناسایی و ارزشیابی گردد تا میزان دستیابی به اهداف سازمان مشخص گردد. هدف از این مطالعه «تبیین حیطه های اصلی و مولفه های ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار» است.مواد و روشها: در مطالعه کیفی حاضر, داده های مورد نیاز با استفاده از دو روش مصاحبه فردی با صاحبنظران به صورت نیمه ساختار یافته و مشاهده فرم ها, رویه ها و خط مشی های موجود مربوط به ارزشیابی گردآوری شدند. در مجموع محتوای 22 مصاحبه فردی و 26 سری مواد موضوعی مورد تحلیل کیفی محتوا قرار گرفتند. روش نمونه گیری مصاحبه شوندگان هدفمند و در مورد اسناد ارزشیابی از سرشماری استفاده گردید.یافته ها: تحلیل کیفی محتوا منجر به شناسایی سه حیطه اصلی و مولفه های آنها برای ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار گردید. این سه عبارتند از: «شایستگی های فردی مدرس», «فرآیند انجام وظایف» و «برآیند کار».بحث و نتیجه گیری: یافته های مطالعه حاضر جهت ارزشیابی سه حیطه مزبور, بر استفاده از ترکیبی از سه نظام عمده در ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار تاکید می نماید. این سه عبارتند از: ارزشیابی مبتنی بر شایستگی های فردی, نظام ارزشیابی فرایند محور و نظام ارزشیابی رسالت مدار.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پازارگادی، مهرنوش، خطیبان، مهناز، و اشک تراب، طاهره. (1386). کاربرد تحلیل کیفی محتوا در تبیین حیطه های ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، 16(59)، 57-68. SID. https://sid.ir/paper/108277/fa

    Vancouver: کپی

    پازارگادی مهرنوش، خطیبان مهناز، اشک تراب طاهره. کاربرد تحلیل کیفی محتوا در تبیین حیطه های ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)[Internet]. 1386؛16(59):57-68. Available from: https://sid.ir/paper/108277/fa

    IEEE: کپی

    مهرنوش پازارگادی، مهناز خطیبان، و طاهره اشک تراب، “کاربرد تحلیل کیفی محتوا در تبیین حیطه های ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار،” نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، vol. 16، no. 59، pp. 57–68، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108277/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button