مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

50
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

18
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه کشور ایران و دانشگاه گریفیث

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 72

چکیده

 مقدمه: متخصصین با توجه به حساس و مهم بودن برنامه های آموزشی در ایفای بهتر نقش ها و وظایف و همچنین تحقق بخشیدن به اهداف و رسالت های آموزش عالی, انجام مطالعات متعدد برای بررسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه آموزشی را ضروری می دانند. روش: پس از جستجو در دانشگاه های معتبر جهان, دانشکده پرستاری و مامایی گریفیث با توجه به اینکه رتبه دوم در جهان, رتبه اول در استرالیا برای رشته پرستاری را در سال 2021, رتبه ی برتر Excellence in Research Australia را در سال 2018 و در رتبه بندی شانگهای, رتبه دو را اخذ نموده, جهت مطالعه انتخاب گردید و پژوهش به شیوه توصیفی_ تطبیقی و در چهار مرحله توصیف, تفسیر, همجواری و مقایسه با استفاده از الگوی بردی انجام شد. یافته ها: مقایسه فلسفه, دورنما, رسالت هر دو کوریکولوم نشان داد که شباهتهایی با هم دارند و تفاوت فلسفه ها در این است که در ایران تاکید بر مرجعیت علمی, استقلال فراگیر, رویکرد جامع نگر و مشارکت در کار تیمی تاکید دارد ولی در گریفیث بر استفاده از رویکردهای تحقیقاتی پیشرو در جهان و همچنین بر توسعه مراقبت ایمن از نظر فرهنگی تاکید دارد. در دورنما در ایران تاکید بر به حداقل رساندن مرگ ومیر بیماران بدحال می باشد ولی در گریفیث تاکید بر افزایش شهرت بین المللی می باشد. رسالت در ایران تربیت دانش آموختگان جهت ارتقاء مراقبتهای پرستاری بیماران نیازمند مراقبت ویژه, کاهش مرگ و میر و استفاده از نظرات آنها در سیاستگذاری نظام سلامت می باشد ولی کوریکولوم دانشگاه گریفیث دارای رسالت نبود. جایگاه شغلی دانش آموختگان در ایران علاوه بر بخش های ویژه در مراکز غیر مرتبط دیگری لحاظ شده بود ولی در دانشگاه گریفیث بر بخش مراقبت ویژه تمرکز داشت. نحوه پذیرش دانشجو در ایران از طریق کنکور سراسری وزارت بهداشت به صورت روزانه و بین الملل انجام می گردد و نیازی به نمره معتبر زبان نیست در صورتی که در دانشگاه گریفیث نیازی به آزمون ورودی نمی باشد و فقط سابقه کاری و نمره زبان آکادمیک مورد نیاز می باشد. شرایط ادامه تحصیل در ایران به صورتی می باشد که علاوه بر رشته پرستاری, پانزده رشته غیر مرتبط دیگر را هم می توان انتخاب کرد در صورتی که در گریفیث جهت ادامه تحصیل علاوه بر رشته دکترای پرستاری, کارشناسی ارشد پرستاری پیشرفته را هم می توانند انتخاب نمایند. بحث و نتیجه گیری: وجود سابقه کار در بالین جهت پذیرش دانشجو, استفاده از مراقبت پرستاری مبتنی بر شواهد در بالین, دور ه های پار ه وقت, برنامه ریزی برای دروسی با هدف تربیت هیات علمی و برگزاری کلا سهای آنلاین میتواند به قوت برنامه آموزشی این دوره در ایران بیفزاید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رخ افزا، داریوش، ممشلی، لیلا، رمضانپور، الهام، و کلانی، لیلا. (1402). مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه کشور ایران و دانشگاه گریفیث. پژوهش پرستاری، 18(2 )، 60-72. SID. https://sid.ir/paper/1093380/fa

Vancouver: کپی

رخ افزا داریوش، ممشلی لیلا، رمضانپور الهام، کلانی لیلا. مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه کشور ایران و دانشگاه گریفیث. پژوهش پرستاری[Internet]. 1402؛18(2 ):60-72. Available from: https://sid.ir/paper/1093380/fa

IEEE: کپی

داریوش رخ افزا، لیلا ممشلی، الهام رمضانپور، و لیلا کلانی، “مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه کشور ایران و دانشگاه گریفیث،” پژوهش پرستاری، vol. 18، no. 2 ، pp. 60–72، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1093380/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button