مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مسایل و مشکلات مربیان پرستاری با سابقه کم در زمینه آموزش بالینی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 81

چکیده

 زمینه و هدف: اگرچه در دهه اخیر پیشرفتهای چشمگیری در زمینه آموزش عالی خصوصا در زمینه پزشکی و پرستاری به وجود آمده است, ولی وجود موانع و مشکلات آموزش بالین پرستاری نیاز به بررسی دارد, زیرا شناخت و پیدا کردن راه حل مناسب برای هر کدام ازآن ها منجر به ارتقا سطح آموزش خواهد شد. از این رو مطالعه حاضر به منظور تعیین مسایل و مشکلات مربیان پرستاری با سابقه کم در زمینه آموزش بالین و ارایه راه کار مناسب می باشد.روش بررسی: این مطالعه توصیفی با روش حل مساله, در ارتباط با مشکلات آموزش بالین کلیه مربیان پرستاری با سابقه کمتر از 5 سال دانشگاه های دولتی شهر تهران (شامل 40 نفر) در سال 1385 صورت پذیرفت. ابزار پژوهش پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه های مشکلات ویژه مربیان با سابقه کمتر از 5 سال بود.یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد, مشکلات حیطه های مختلف به ترتیب اولویت عبارتند از: در حیطه فردی «تعیین محل کارآموزی بدون توجه به گرایش یا تجارب قبلی مربی» با (134) امتیاز؛ در حیطه ایفای نقش «ارزش گذاری نامناسب از طرف مسیولین دانشکده در ایفای نقش مربی» با (162.5) امتیاز, در حیطه ساختار سازمانی و مسایل آموزش بالین؛ «عدم وجود رابطه سازمانی هماهنگ شده و مشخص بین آموزش و بالین» با (175) امتیاز؛ در حیطه تعامل «تعامل ناکافی بین مربی تازه کار و همکاران بالین» با (152.5) امتیاز؛ در حیطه امکانات و تجهیزات «محدودیت محیط فیزیکی و فضای نامناسب جهت برنامه های آموزشی و کنفرانس ها و...» با (150) امتیاز؛ در حیطه رضایت شغلی «کمبود امکانات لازم برای پیشگیری از صدمات حین کار» با (180) امتیاز و در حیطه احساس خودکارآمدی «احساس خودکارآمدی مربوط به توانایی بحث در رابطه با ایده ها و نظریات مربیان با سابقه کمتر از 5 سال با مسیولین دانشکده» با کمترین امتیاز (312.5).نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش و بررسی راه کارهای هر حیطه با توجه به معیارها و ضوابط ویژه, تشکیل «کمیته کیفیت آموزش در بالین» به عنوان مناسب ترین راه کار برای کاهش مشکلات آموزش بالین پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسعودی، رضا، و الحانی، فاطمه. (1385). بررسی مسایل و مشکلات مربیان پرستاری با سابقه کم در زمینه آموزش بالینی. نشریه پرستاری ایران، 19(48)، 67-81. SID. https://sid.ir/paper/114177/fa

    Vancouver: کپی

    مسعودی رضا، الحانی فاطمه. بررسی مسایل و مشکلات مربیان پرستاری با سابقه کم در زمینه آموزش بالینی. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1385؛19(48):67-81. Available from: https://sid.ir/paper/114177/fa

    IEEE: کپی

    رضا مسعودی، و فاطمه الحانی، “بررسی مسایل و مشکلات مربیان پرستاری با سابقه کم در زمینه آموزش بالینی،” نشریه پرستاری ایران، vol. 19، no. 48، pp. 67–81، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button