مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,163
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی استاد توسط دانشجو: مروری بر نقدها، مقاله مروری

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 109

چکیده

 زمینه و هدف: هدف اصلی ارزشیابی استاد افزایش کیفیت آموزشی است, که یکی از روش های متداول آن ارزشیابی استاد توسط دانشجوست. هدف اولیه ارزشیابی استاد توسط دانشجو ارایه بازخورد به اساتید جهت بهبود آموزش آنان بود (ارزشیابی تکوینی). با گذشت زمان این هدف جای خود را به ارزشیابی تراکمی (جهت مقاصد مدیریتی) داد. اگرچه استفاده از این روش در ارزشیابی تکوینی مورد تایید قریب به اتفاق صاحبنظران است, ولی استفاده از نتایج آن در ارزشیابی تراکمی (برای مقاصد مدیریتی) زیر سوال است. با توجه به نقش محوری نتایج ارزشیابی استاد توسط دانشجو در ارتقا و دریافت پایه سالیانه اعضای هیات علمی, در این مرور گزارشی سعی بر آن است تا نقدهای وارده به این روش تبیین گردد. مطالعات داخل کشور حاکی از آن است که درصد قابل توجهی از اساتید انتقادهای جدی به مقوله ارزشیابی استاد توسط دانشجو دارند و از اینرو روایی آن زیر سوال است. بر اساس برخی مطالعات بین المللی ارزشیابی استاد توسط دانشجو نه تنها ملاک معتبری تلقی نمی شود, بلکه باور منتقدین بر آنست که ارزشیابی استاد توسط دانشجو سبب افت کیفیت آموزشی نیز می گردد. مطالعات ملی با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی کشور جهت پاسخ به این سوال که «آیا استفاده مدیریتی از نتایج ارزشیابی استاد توسط دانشجو منجر به افزایش کیفیت آموزشی می شود» پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانی، مسعود، و نخعی، نوذر. (1391). ارزشیابی استاد توسط دانشجو: مروری بر نقدها, مقاله مروری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 9(2)، 102-109. SID. https://sid.ir/paper/116905/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانی مسعود، نخعی نوذر. ارزشیابی استاد توسط دانشجو: مروری بر نقدها, مقاله مروری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1391؛9(2):102-109. Available from: https://sid.ir/paper/116905/fa

    IEEE: کپی

    مسعود دهقانی، و نوذر نخعی، “ارزشیابی استاد توسط دانشجو: مروری بر نقدها, مقاله مروری،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 9، no. 2، pp. 102–109، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116905/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button