مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,111
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,037
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ادراک از ساختار هدفی کلاس، سبک های تفکر، رویکردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 38

چکیده

 هدف مطالعه حاضر تعیین رابطه ادراک از ساختار هدفی کلاس, سبک های تفکر, رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان است. با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای, 311 دانشجوی پسر مقطع کارشناسی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد ابهر انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. به منظور ارزیابی متغیرهای پژوهش از پرسشنامه مقیاس ادراک از ساختار هدفی کلاس (PALS) پرسشنامه سبک های تفکر و پرسشنامه رویکردهای یادگیری (SPQ) استفاده شد. در این مطالعه معدل دروس تخصصی دانشجویان در نیمسال اول به عنوان شاخصی از پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. داده ها با استفاده از رگرسیون سلسله مراتبی تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها نشان داد که بین متغیرهای ساختار هدفی تبحری, سبک تفکر نوع 1 و رویکردهای یادگیری عمیق با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معنادار و بین سبک تفکر نوع 2 و پیشرفت تحصیلی رابطه منفی و معنادار وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حجازی، الهه، غلامعلی لواسانی، مسعود، و بابایی، ابوالفضل. (1390). رابطه ادراک از ساختار هدفی کلاس, سبک های تفکر, رویکردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(30)، 28-38. SID. https://sid.ir/paper/127296/fa

Vancouver: کپی

حجازی الهه، غلامعلی لواسانی مسعود، بابایی ابوالفضل. رابطه ادراک از ساختار هدفی کلاس, سبک های تفکر, رویکردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(30):28-38. Available from: https://sid.ir/paper/127296/fa

IEEE: کپی

الهه حجازی، مسعود غلامعلی لواسانی، و ابوالفضل بابایی، “رابطه ادراک از ساختار هدفی کلاس, سبک های تفکر, رویکردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 30، pp. 28–38، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127296/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button