مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,214
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,010
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی ساختاری رابطه ادراک از ساختار کلاس، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی و خودنظم بخشی در درس ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 38

چکیده

 هدف: هدف این مطالعه بررسی تاثیر ادراک از ساختار کلاس بر خودنظم بخشی ریاضی, با واسطه گری اهداف پیشرفت و خودکارآمدی ریاضی بوده است.روش: بدین منظور 80 دانش آموز پایه سوم ریاضی - فیزیک (400 دختر و 400 پسر) دبیرستان های دولتی شهر اصفهان به طور تصادفی انتخاب شدند و به پرسشنامه ای شامل هفت خرده مقیاس پاسخ دادند.یافته ها: نتایج به دست آمده با استفاده از روش الگویابی معادلات ساختاری نشان داد که متغیرهای برون زای وظایف انگیزشی و ارزشیابی تبحری اثر مستقیم معناداری بر یادگیری خودتنظیم ریاضی دارند, و حمایت خودمختارانه فقط با واسطه اهداف تبحری و خودکارآمدی ریاضی بر خودنظم بخشی اثر داردنتیجه گیری: اثر مستقیم هر سه متغیر برون زا (وظایف انگیزشی, حمایت خود مختارانه و ارزشیابی تبحری) بر اهداف تبحری و خودکارآمدی ریاضی معنادار است. اهداف تبحری با خودکارآمدی ریاضی رابطه معنادار دارد, ولی رابطه اهداف عملکردی باخودکارآمدی معنادار نمی باشد. همچنین اثر مستقیم اهداف تبحری بر خودنظم بخشی معنادار است. در مجموع یافته ها نشان می دهد که ادراک از ساختار کلاس مستقیما و با واسطه متغیرهای اهداف پیشرفت و باورهای خودکارآمدی بر خودنظم بخشی تاثیر دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حجازی، الهه، و نقش، زهرا. (1387). الگوی ساختاری رابطه ادراک از ساختار کلاس, اهداف پیشرفت, خودکارآمدی و خودنظم بخشی در درس ریاضی. تازه های علوم شناختی، 10(4 (مسلسل 40))، 27-38. SID. https://sid.ir/paper/83083/fa

Vancouver: کپی

حجازی الهه، نقش زهرا. الگوی ساختاری رابطه ادراک از ساختار کلاس, اهداف پیشرفت, خودکارآمدی و خودنظم بخشی در درس ریاضی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1387؛10(4 (مسلسل 40)):27-38. Available from: https://sid.ir/paper/83083/fa

IEEE: کپی

الهه حجازی، و زهرا نقش، “الگوی ساختاری رابطه ادراک از ساختار کلاس, اهداف پیشرفت, خودکارآمدی و خودنظم بخشی در درس ریاضی،” تازه های علوم شناختی، vol. 10، no. 4 (مسلسل 40)، pp. 27–38، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83083/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button