مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

902
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی قابلیت های نام تجاری درصنایع غذایی کشور

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 130

چکیده

 پژوهش حاضر در جهت شناخت و ارزیابی قابلیت های مزیتی استفاده از نام تجاری (برند) بر اساس مدل «آکر» در صنایع غذایی ایران و بررسی علل ضعف برخی از شرکت ها در به کارگیری نام تجاری است و در راستای به کارگیری و استفاده از این ابزار تجاری به منظور ارتقای این صنایع پیشنهادهایی ارائه می دهد. جامعه و نمونه آماری از میان مشتریان محصولات شرکت های مهرام, تک ماکارون, پگاه و شیرین عسل انتخاب شده اند و برای تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی بهره گرفته شده است. در آمار توصیفی از جدول فراوانی و میانگین و در آمار استنباطی از آزمون های تحلیل واریانس یک طرفه وتوکی استفاده شده است. تحلیل یافته ها نشان می دهد که در این چهار شرکت به شاخص های قیمت, تبلیغات و تعهد در مقایسه با سایر شاخص ها توجه بیشتری شده است و این سه شاخص نسبت به شاخص های رهبری, ارزش, کیفیت و هویت در رتبه بالاتر و از نظر میانگین در رتبه دوم قرار گرفته اند. تحقیق به روشنی نشان می دهد که اگر این شرکت ها بخواهند از شاخص های مزیت رقابتی برای تعالی نام تجاری خود استفاده کنند, باید مدیریت هر یک از آن ها, بنا به مقتضیات شرکت خود نسبت به ارتقای این شاخص ها اقدام کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نجف بیگی، رضا، و اردشیری چم، آزاده. (1389). ارزیابی قابلیت های نام تجاری درصنایع غذایی کشور. علوم مدیریت ایران، 5(20)، 111-130. SID. https://sid.ir/paper/130411/fa

Vancouver: کپی

نجف بیگی رضا، اردشیری چم آزاده. ارزیابی قابلیت های نام تجاری درصنایع غذایی کشور. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1389؛5(20):111-130. Available from: https://sid.ir/paper/130411/fa

IEEE: کپی

رضا نجف بیگی، و آزاده اردشیری چم، “ارزیابی قابلیت های نام تجاری درصنایع غذایی کشور،” علوم مدیریت ایران، vol. 5، no. 20، pp. 111–130، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130411/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button