مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,479
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی بازی درمانی و قصه گویی بر بهبود نشانگان اختلال نقص توجه/بیش فعالی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 68

چکیده

 زمینه و هدف: اختلال نقص توجه/بیش فعالی, با مشکلات بسیاری همراه بوده و روش های درمانی متعددی برای درمان کودکان مبتلا به این اختلال معرفی شده است. پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی بازی درمانی و قصه گویی بر بهبود نشانگان اختلال بیش فعالی و نقص توجه در دانش آموزان صورت گرفت روش بررسی: روش پژوهش از نوع طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. ابتدا مقیاس Connersبر روی 450 دانش آموز دختر (سنین 12-7 سال) مدارس شهرستان سمنان انجام شد. سپس از این تعداد, 45 دانش آموز که در مقیاس Conners بیشترین نمره را کسب کردند, به طور داوطلبانه انتخاب شدند. در ادامه, این 45 دانش آموز به صورت تصادفی و مساوی در دوگروه آزمایش (بازی درمانی و قصه گویی) و کنترل قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره و تحلیل واریانس یک متغیره تحلیل شدند. یافته ها: براساس نتایج آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره, بین گروه های آزمایش و کنترل در متغیرهای بیش فعالی, سلوک, نقص توجه و اضطراب, تفاوت معنی داری وجود داشت (005/0≥ p, 22/17=(35, 4)F). نتایج براساس آزمون تحلیل واریانس یک متغیره حاکی از آن بود که در همه متغیرهای مورد بررسی بجز انفعال بین گروه ها, تفاوت معنی دار بوده است. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد بازی درمانی و قصه گویی بر بهبود نشانگان اختلال نقص توجه/بیش فعالی تأثیر مثبت دارد؛ لذا به کارگیری این روش ها می تواند برای دانش آموزان نتایج مفیدی را در پی داشته باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بیات، فرشته، رضایی، علی محمد، و بهنام، بهناز. (1397). مقایسه اثربخشی بازی درمانی و قصه گویی بر بهبود نشانگان اختلال نقص توجه/بیش فعالی دانش آموزان. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 12(8 )، 59-68. SID. https://sid.ir/paper/131953/fa

Vancouver: کپی

بیات فرشته، رضایی علی محمد، بهنام بهناز. مقایسه اثربخشی بازی درمانی و قصه گویی بر بهبود نشانگان اختلال نقص توجه/بیش فعالی دانش آموزان. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1397؛12(8 ):59-68. Available from: https://sid.ir/paper/131953/fa

IEEE: کپی

فرشته بیات، علی محمد رضایی، و بهناز بهنام، “مقایسه اثربخشی بازی درمانی و قصه گویی بر بهبود نشانگان اختلال نقص توجه/بیش فعالی دانش آموزان،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 12، no. 8 ، pp. 59–68، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131953/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button