مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,130
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

249
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های برنامه درسی اخلاق پزشکی مبتنی بر تجارب اساتید اخلاق پزشکی: مطالعه ای کیفی

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 72

چکیده

 اخلاق پزشکی دانشی میان رشته ای است و طی 30 سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است و امروزه به عنوان جزئی از برنامه های درسی دانشجویان در بسیاری از دانشکده های پزشکی به شمار می رود. در ایران هرچند بهبود کیفیت آموزش پزشکی عمومی, مورد عنایت قرار گرفته است, در زمینه آموزش اخلاق پزشکی هنوز اصلاحات موثری صورت نگرفته است. به منظور شناخت عمیق تر و واقعی تر مشکلات و چالش های برنامه درسی اخلاق پزشکی, با اساتید اخلاق پزشکی مصاحبه شد و تجارب آنان در این زمینه تبیین گردید. این مطالعه یک پژوهش کیفی است که داده های آن از طریق مصاحبه نیمه ساختارمند با 14 نفر از اساتید اخلاق پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تهران در سال 1389 جمع آوری و با رویکرد تحلیل محتوایMayring , تجزیه و تحلیل شدند.نتایج این تحقیق بیانگر ضعف ها و چالش هایی در برنامه درسی اخلاق پزشکی است که تحت عنوان 5 درون مایه معرفی گردید: جامعیت اهداف, سازماندهی تلفیقی, تناسب محتوا, روش تدریس فعال, و نظام جامع ارزشیابی. ضعف ها و چالش های موجود در برنامه درسی اخلاق پزشکی می تواند یک مانع مهم در ارتقا و رشد اخلاقی دانشجویان محسوب شود که با ارائه راهکارها و مدل های مناسب و جدید می توان به توسعه برنامه درسی اخلاق پزشکی و آموزش آن کمک کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاقانی زاده، مرتضی، ملکی، حسن، عباسی، محمود، عباس پور، عباس، و مصری، مهدی. (1391). چالش های برنامه درسی اخلاق پزشکی مبتنی بر تجارب اساتید اخلاق پزشکی: مطالعه ای کیفی. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 5(2)، 64-72. SID. https://sid.ir/paper/135500/fa

    Vancouver: کپی

    خاقانی زاده مرتضی، ملکی حسن، عباسی محمود، عباس پور عباس، مصری مهدی. چالش های برنامه درسی اخلاق پزشکی مبتنی بر تجارب اساتید اخلاق پزشکی: مطالعه ای کیفی. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی[Internet]. 1391؛5(2):64-72. Available from: https://sid.ir/paper/135500/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی خاقانی زاده، حسن ملکی، محمود عباسی، عباس عباس پور، و مهدی مصری، “چالش های برنامه درسی اخلاق پزشکی مبتنی بر تجارب اساتید اخلاق پزشکی: مطالعه ای کیفی،” مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، vol. 5، no. 2، pp. 64–72، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135500/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button