مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,089
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدرس بالینی اثربخش: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 53

چکیده

 مقدمه: پرستاری یک حرفه عملکردی است. مدرسان بالینی برای آماده کردن دانشجویان جهت ورود به دنیای واقعی ارایه مراقبت ها, باید ویژگی های مدرس بالینی اثربخش را کسب کنند. این ویژگی ها تحت تاثیر زمینه فرهنگی -اجتماعی محل انجام پژوهش قرار می گیرد. علی رغم انجام مطالعات کمی متعدد در سطح بین المللی, هنوز هم این ویژگی ها به روشنی تبیین نشده است. هدف از این مطالعه تبیین درک دانشجویان و مدرسین بالینی پرستاری از ویژگی های مدرس بالینی اثربخش با رویکرد تحقیقات کیفی است.روش: پژوهش حاضر یک مطالعه کیفی است. مشارکت کنندگان در این پژوهش را 10 نفر دانشجو و مدرس بالینی پرستاری تشکیل می داد. روش جمع آوری داده ها مصاحبه نیمه ساختاری بود. کلیه مصاحبه ها ضبط و سپس دستنویس شد و با استفاده از روش مقایسه ای مداوم و به روش تحلیل محتوای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: مضامین به دست آمده در این پژوهش عبارت بود از: 1- «شناخت», 2- «جذاب کردن محیط یادگیری بالینی», 3- «مهارت های ارتباطی», 4- «صلاحیت بالینی» 5- «ویژگی های فردی», 6- الگوی عملکردی.نتیجه گیری: مدرسان بالینی اثربخش با شناخت کامل از عوامل تاثیرگذار بر آموزش بالینی, به کارگیری روش های خلاق آموزش, اجرای مطالب نظری در عمل, و رویکرد بیمار - محور در آموزش های خود, یادگیری بالینی را برای دانشجویان جذاب می سازند. این افراد به لحاظ دارا بودن روحیه نوع دوستی, و مهارت های ارتباطی و به لحاظ داشتن صلاحیت بالینی به ایفای نقش یک الگوی عملکردی برای دانشجویان خود می پردازند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حشمتی نبوی، فاطمه، و ونکی، زهره. (1388). مدرس بالینی اثربخش: یک مطالعه کیفی . پژوهش پرستاری، 4(12-13)، 39-53. SID. https://sid.ir/paper/138095/fa

    Vancouver: کپی

    حشمتی نبوی فاطمه، ونکی زهره. مدرس بالینی اثربخش: یک مطالعه کیفی . پژوهش پرستاری[Internet]. 1388؛4(12-13):39-53. Available from: https://sid.ir/paper/138095/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه حشمتی نبوی، و زهره ونکی، “مدرس بالینی اثربخش: یک مطالعه کیفی ،” پژوهش پرستاری، vol. 4، no. 12-13، pp. 39–53، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138095/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button