مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,352
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 15

چکیده

 مقدمه: سیستم مراقبت بهداشتی و روش های آموزشی بسیار پویا است؛ و آگاهی مدرسین از سبک های یادگیری دانشجویان در رعایت تنوع روش آموزش و تسهیل یادگیری دانشجویان موثر است. هدف از پژوهش حاضر تعیین سبک های یادگیری دانشجویان رشته پرستاری و مامایی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی آن ها می باشد.روش: در این مطالعه توصیفی مقطعی, تمامی دانشجویان پرستاری و مامایی مقطع کارشناسی سال اول و سوم دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1387 مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه شامل اطلاعات دموگرافیک و سوالات سبک یادگیری بوده و داده ها از طریق آزمون های t -test و X2 و kruscal - valis و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: سبک یادگیری غالب دانشجویان مورد مطالعه, سبک واگرا می باشد. ارتباط معنادار آماری بین سبک یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان و سال تحصیلی مشاهده نشد. سبک یادگیری با میانگین نمرات واحدهای عمومی دارای ارتباط معنادار آماری (0.04=p) بوده اما با میانگین نمرات اختصاصی ارتباط معنادار آماری مشاهده نگردید.نتیجه گیری: با توجه به وجود سبک غالب واگرا و تنوع در سبک های یادگیری دانشجویان تحت مطالعه؛ پیشنهاد می شود تفاوت های فردی و سبک های متفاوت یادگیری دانشجویان در انتخاب روش های متنوع تدریس و ارایه مشاوره تحصیلی جهت شکوفایی ابتکار و خلاقیت دانشجویان درنظر گرفته شود و با توجه به سبک یادگیری افراد به بهره گیری از زیرساخت ها و امکانات موجود فناوری اطلاعات و روش های مختلف آموزش پرداخته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گرانمایه، مهرناز، خاکبازان، زهره، درویش، آسیه، و حقانی، حمید. (1390). تعیین سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی. پژوهش پرستاری، 6(22)، 6-15. SID. https://sid.ir/paper/138140/fa

    Vancouver: کپی

    گرانمایه مهرناز، خاکبازان زهره، درویش آسیه، حقانی حمید. تعیین سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی. پژوهش پرستاری[Internet]. 1390؛6(22):6-15. Available from: https://sid.ir/paper/138140/fa

    IEEE: کپی

    مهرناز گرانمایه، زهره خاکبازان، آسیه درویش، و حمید حقانی، “تعیین سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی،” پژوهش پرستاری، vol. 6، no. 22، pp. 6–15، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138140/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button