مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

764
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 145

چکیده

 مقدمه: شناسایی عوامل موثر در یادگیری, یکی از مقوله های مهم و مورد پژوهش محققان می باشد. هدف از این مطالعه تعیین سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده است. روش ها: در مطالعه ای توصیفی در سال 1384, تعداد 250 دانشجوی پرستاری و مامایی کارشناسی پیوسته دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت سرشماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه ای با 12 سوال در مورد سبک های یادگیری کلب (Kolb) بود که به صورت جمع- اجرا توزیع و تکمیل گردید. داده ها با نرم افزار SPSS با توجه به راهنمای ابزار تجزیه و تحلیل و توزیع فراوانی سبک های یادگیری دانشجویان ارایه گردید. نتایج: سبک یادگیری اکثریت دانشجویان همگرا (54.2 درصد) و سپس به ترتیب 32.1 درصد جذب کننده, 7.5 درصد انطباق یابنده و 6.2 درصد واگرا بود. نتیجه گیری: با توجه به استفاده از سبک های یادگیری همگرا و جذب کننده در بین دانشجویان, پیشنهاد می شود از روش های آموزشی نشان دادن, استفاده از دیاگرام و دست نوشته های استاد و آموزش یک به یک, سخنرانی و خودآموزی با مطالب خواندنی استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ولی زاده، لیلا، فتحی آذر، اسکندر، و زمان زاده، وحید. (1385). سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(2 (پیاپی 16))، 141-145. SID. https://sid.ir/paper/59156/fa

Vancouver: کپی

ولی زاده لیلا، فتحی آذر اسکندر، زمان زاده وحید. سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1385؛6(2 (پیاپی 16)):141-145. Available from: https://sid.ir/paper/59156/fa

IEEE: کپی

لیلا ولی زاده، اسکندر فتحی آذر، و وحید زمان زاده، “سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 2 (پیاپی 16)، pp. 141–145، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59156/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button