مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,157
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های یک استاد توانمند پرستاری: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 67

چکیده

 مقدمه: هدف آموزش پرستاری تربیت پرستاران توانمند و شایسته است که دانش, نگرش و مهارت های لازم را برای حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه داشته باشند. در این راستا, نقش استاد توانمند پرستاری در توسعه فردی و حرفه ای پرستاری انکارناپذیر است. هدف این مطالعه تبیین ویژگی های یک استاد توانمند پرستاری است.روش: این مطالعه به روش کیفی و با رویکرد تحلیل محتوی انجام شد. جهت جمع آوری اطلاعات, از مصاحبه استفاده شد. مطالعه با نمونه گیری هدفمند شروع و در طی تکامل طبقات, با نمونه گیری نظری ادامه یافت. تعداد 24 نفر (دانشجوی پرستاری, اساتید پرستاری و کارشناسان آموزش پرستاری) به مدت 2 ماه در دانشکده پرستاری مورد مصاحبه قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل داده ها به روش تجزیه و تحلیل مداوم مقایسه ای انجام گردید.یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد 7 طبقه شامل: بار علمی, مهارت های آموزشی, ویژگی های فردی, ویژگی های عاطفی, اخلاق حرفه ای, ویژگی های حمایتی و ویژگی های مدیریتی, به عنوان کدهای ثانویه استخراج شده از داده ها و همچنین «استاد توانمند پرستاری نمونه یک انسان کامل» به عنوان تم اصلی این مطالعه, هویدا گردید که تمامی مشارکت کنندگان به وجود آن اذعان نمودند.نتیجه گیری: در این پژوهش, ویژگی های یک استاد توانمند پرستاری با ژرفای بیشتری مورد شناسایی قرار گرفت به نحوی که درون مایه اصلی این مطالعه یعنی «استاد توانمند پرستاری نمونه یک انسان کامل» به عنوان یک یافته جدید و عمیق معنوی, جایگاه رشته پرستاری را به نحو شایسته تری تبیین می نماید. دقت در نتایج مطالعه, این نکته را خاطر نشان می سازد که اساتید پرستاری برای موفقیت در امر تدریس باید به ویژگی های فوق عنایت داشته و برنامه ریزی جامعی برای کسب آنها, داشته باشند. از طرفی پیشنهاد می شود ویژگی های یک استاد توانمند پرستاری به عنوان راهنمای مناسبی در مدیریت و آموزش پرستاری مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکمت پو، داوود، جهانی، فرزانه، و نجات، نازی. (1392). ویژگی های یک استاد توانمند پرستاری: یک مطالعه کیفی. پژوهش پرستاری، 8(28)، 58-67. SID. https://sid.ir/paper/138290/fa

    Vancouver: کپی

    حکمت پو داوود، جهانی فرزانه، نجات نازی. ویژگی های یک استاد توانمند پرستاری: یک مطالعه کیفی. پژوهش پرستاری[Internet]. 1392؛8(28):58-67. Available from: https://sid.ir/paper/138290/fa

    IEEE: کپی

    داوود حکمت پو، فرزانه جهانی، و نازی نجات، “ویژگی های یک استاد توانمند پرستاری: یک مطالعه کیفی،” پژوهش پرستاری، vol. 8، no. 28، pp. 58–67، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138290/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button