مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آیا نمادهای حیوانی بر واکنش مشتریان نسبت به تبلیغات تأثیر دارند؟ (روشی آزمایشی)

صفحات

 صفحه شروع 253 | صفحه پایان 278

چکیده

 یکی از شیوه های اثربخش کردن تبلیغات, استفاده از نمادهای انسانی یا حیوانی است و مسکات نامی است که بر این نمادها گذاشته می شود. با توجه به استفاده ی فراوان از نمادهای حیوانی در تبلیغات و روشن نبودن تأثیر آنها در مصرف کنندگان ایرانی, هدف اصلی این پژوهش بررسی چگونگی تأثیرگذاری استفاده از نمادهای حیوانی بر واکنش مشتریان نسبت به تبلیغات است. این مطالعه, یک پژوهش توصیفی است که در آن تأثیر استفاده از نمادهای حیوانی در تبلیغات بر واکنش مشتریان نسبت به تبلیغات, با استفاده از طرح آزمایش, بررسی می شود. برای مطالعه, از بین برندهای ایرانی نماد حیوانی چی توز, لبنیات روزانه و ایران خودرو و از بین برندهای خارجی نماد حیوانی باطری دوراسل, جگوار و مجموعه ی محصولات لاگوست انتخاب شده و واکنش مصرف کنندگان به تبلیغات در دو بعد واکنش یعنی نگرش و پاسخ مؤثر به تبلیغات با مقیاس های معتبر و استاندارد سنجیده شده است. فرایند پاسخ دهی به پرسش های پرسشنامه در دو مرحله ی پیش آزمون و پس آزمون, صورت گرفت. یافته های پژوهش حاکی از آن است که استفاده از نماد حیوانی در تبلیغات, از سوی افراد واکنش مثبتی نخواهد داشت و بین زنان و مردان در نگرش و پاسخ دهی به تبلیغات دارای نماد حیوانی, تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج این مطالعه به عنوان نخستین پژوهش تجربی این حوزه در ایران, می تواند کاربردهای تئوریکی و عملی زیادی برای بازاریابان داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بحرینی زاد، منیژه، علوی زاده، مهدیه السادات، و هاشمی فرد، فریبا. (1397). آیا نمادهای حیوانی بر واکنش مشتریان نسبت به تبلیغات تأثیر دارند؟ (روشی آزمایشی). مدیریت بازرگانی، 10(2 )، 253-278. SID. https://sid.ir/paper/140316/fa

    Vancouver: کپی

    بحرینی زاد منیژه، علوی زاده مهدیه السادات، هاشمی فرد فریبا. آیا نمادهای حیوانی بر واکنش مشتریان نسبت به تبلیغات تأثیر دارند؟ (روشی آزمایشی). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(2 ):253-278. Available from: https://sid.ir/paper/140316/fa

    IEEE: کپی

    منیژه بحرینی زاد، مهدیه السادات علوی زاده، و فریبا هاشمی فرد، “آیا نمادهای حیوانی بر واکنش مشتریان نسبت به تبلیغات تأثیر دارند؟ (روشی آزمایشی)،” مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 2 ، pp. 253–278، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140316/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button