مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,171
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,352
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه تمرینی ایروبیک و بازی درمانی گروهی بر تعادل کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 170

چکیده

 مقدمه: اختلال نقص توجه و بیش فعالی نوعی اختلال رشدی است. کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی به طور عمده با هماهنگی حرکتی ضعیف و دست و پاچلفتی توصیف می شوند. به نظر می رسد تمرینات حرکتی ریتمیک مانند بازی های حرکتی نیز می تواند بر تعادل کودکان مبتلا به این اختلال تاثیرگذار باشد. هدف این پژوهش, مقایسه تاثیر برنامه تمرینی ایروبیک و بازی درمانی گروهی بر تعادل کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی بود.مواد و روش ها: در پژوهش حاضر, 26 کودک (4 دختر و 22 پسر) مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی در 3 گروه تجربی (بازی درمانی گروهی و ایروبیک) و شاهد مورد مطالعه قرار گرفتند. گروه های تجربی هر یک 8 هفته, هر هفته 3 جلسه 60-45 دقیقه ای, تحت مداخله قرار گرفتند. تعادل استاتیک و تعادل داینامیک هر سه گروه به ترتیب با آزمون تعادل Flamingo (Flamingo balance test) و آزمون تعادل ستاره ای (Star excursion balance test یا SEBT) مورد ارزیابی قرار گرفت.یافته ها: بین گروه بازی درمانی گروهی و ایروبیک در تعادل پویا تفاوت معنی داری وجود داشت, اما در تعادل استاتیک تفاوت معنی داری بین گروه های تحت مداخله مشاهده نشد.نتیجه گیری: با این که بازی درمانی گروهی به طور کلی تاثیر بیشتری بر بهبود تعادل کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی داشت, اما ایروبیک نیز در بهبود تعادل ایستا تاثیر معنی داری داشت. بنابراین استفاده از تمرینات ایروبیک در کنار بازی درمانی گروهی می تواند باعث بهبود بیشتر تعادل این کودکان گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بخشی پور، الهام، رهنما، نادر، سورتیجی، حسین، اسکندری، زهرا، و ایزدی نجف آبادی، سارا. (1392). تاثیر برنامه تمرینی ایروبیک و بازی درمانی گروهی بر تعادل کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی. پژوهش در علوم توانبخشی، 9(2)، 161-170. SID. https://sid.ir/paper/143901/fa

    Vancouver: کپی

    بخشی پور الهام، رهنما نادر، سورتیجی حسین، اسکندری زهرا، ایزدی نجف آبادی سارا. تاثیر برنامه تمرینی ایروبیک و بازی درمانی گروهی بر تعادل کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1392؛9(2):161-170. Available from: https://sid.ir/paper/143901/fa

    IEEE: کپی

    الهام بخشی پور، نادر رهنما، حسین سورتیجی، زهرا اسکندری، و سارا ایزدی نجف آبادی، “تاثیر برنامه تمرینی ایروبیک و بازی درمانی گروهی بر تعادل کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 9، no. 2، pp. 161–170، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/143901/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button