مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

925
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش نوروفیدبک بر عملکرد تعادلی و توجه انتقالی کودکان مبتلا به اختلال خواندن

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 196

چکیده

 مقدمه: اختلال خواندن جزء اختلالات عصبی - رشدی با نقایصی در مهارت های شناختی و حرکتی است. نوروفیدبک به عنوان یک روش درمانی جدید, با اصلاح ناهنجاری های موجود در نوار مغزی این کودکان می تواند به بهبود عملکرد آن ها کمک کند. هدف پژوهش حاضر, بررسی تاثیر پروتکل تعادلی نوروفیدبک بر عملکرد تعادلی و توجه انتقالی این کودکان بود.مواد و روش ها: این پژوهش در چارچوب یک طرح تک آزمودنی طی 20 جلسه روی 4 کودک (1 دختر و 3 پسر) 12-8 ساله با اختلال خواندن اجرا شد و تعداد جلسات درمانی در این مطالعه 12 جلسه (30 دقیقه ای) بود. برای جمع آوری اطلاعات در سطح عملکرد تعادلی از خرده آزمون Bruininks-Oseretsky و در سطح توجه انتقالی از آزمونPosner paradigm  استفاده شد.یافته ها: اندازه اثر درمان در عملکرد تعادلی برای تمام آزمودنی ها به جز اندازه اثر خط پایه - درمان در آزمودنی سه, بالا (Cohen’d>0.8) بود و در مورد توجه انتقالی نیز درمان تنها در برخی از موارد تاثیر داشت.نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که پروتکل تعادلی نوروفیدبک می تواند در بهبود عملکرد تعادلی و تا حدودی در توجه انتقالی کودکان مبتلا به اختلال خواندن موثر باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی نائینی پور، ندا، نظری، محمدعلی، علیزاده زارعی، مهدی، و کمالی، محمد. (1392). تاثیر آموزش نوروفیدبک بر عملکرد تعادلی و توجه انتقالی کودکان مبتلا به اختلال خواندن. پژوهش در علوم توانبخشی، 9(2)، 185-196. SID. https://sid.ir/paper/143908/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی نائینی پور ندا، نظری محمدعلی، علیزاده زارعی مهدی، کمالی محمد. تاثیر آموزش نوروفیدبک بر عملکرد تعادلی و توجه انتقالی کودکان مبتلا به اختلال خواندن. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1392؛9(2):185-196. Available from: https://sid.ir/paper/143908/fa

    IEEE: کپی

    ندا صادقی نائینی پور، محمدعلی نظری، مهدی علیزاده زارعی، و محمد کمالی، “تاثیر آموزش نوروفیدبک بر عملکرد تعادلی و توجه انتقالی کودکان مبتلا به اختلال خواندن،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 9، no. 2، pp. 185–196، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/143908/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button