مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,098
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رضایت مندی مراجعین از کلینیک های دولتی و خصوصی گفتاردرمانی شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 1186 | صفحه پایان 1193

چکیده

 مقدمه: در نظام توان بخشی (به ویژه گفتاردرمانی) دستیابی به اهداف نهایی درمان, طولانی مدت است. بنابراین دانستن سطح رضایت مندی مراجعین در حفظ و ادامه مداخلات درمانی اهمیت دارد. هدف از این تحقیق, سنجش و مقایسه رضایت مراجعین به کلینیک های گفتاردرمانی دولتی و خصوصی شهر اهواز در سال 1390 بود.مواد و روش ها: در مطالعه مقطعی - مقایسه ای حاضر, 425 نفر از مراجعینی که حداقل 5 بار به یکی از کلینیک های گفتاردرمانی دولتی یا خصوصی اهواز مراجعه کرده بودند, به تصادف انتخاب شدند. اطلاعات از طریق پرسش نامه ساختارمند طی مصاحبه حضوری یا تلفنی جمع آوری و نمره رضایت مندی هر فرد بر مبنای یک مقیاس 100-0 محاسبه گردید. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق آزمون های آماری در نرم افزار SPSS نسخه 15 انجام شد.یافته ها: میانگین نمره رضایت کلی مراجعین کلینیک های خصوصی (71.4±4.91) از کلینیک های دولتی (69.6±5.16) بیشتر و تفاوت آن معنی دار بود (P= 0.038). مراجعین مراکز خصوصی از وضعیت فیزیکی کلینیک (P= 0.001), کیفیت خدمات ارایه شده (P= 0.018) و نحوه برخورد پرسنل (P= 0.008) بیش از مشتریان مراکز دولتی رضایت داشتند. در مقابل مشتریان مراکز دولتی از دسترسی مکانی- زمانی (P= 0.01) و رضایت مالی (P= 0.015) رضایت بیشتری داشتند.نتیجه گیری: کلینیک های خصوصی مورد مطالعه نسبت به کلینیک های دولتی از کیفیت ارایه خدمات بالاتر, روابط اجتماعی بهتر و فضای فیزیکی مناسب تری برخوردار هستند که این نتایج می تواند به منظور ارتقای کمی و کیفی کلینیک های دولتی به کار گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی، پیمان. (1391). مقایسه رضایت مندی مراجعین از کلینیک های دولتی و خصوصی گفتاردرمانی شهر اهواز. پژوهش در علوم توانبخشی، 8(7 (ویژه نامه گفتاردرمانی))، 1186-1193. SID. https://sid.ir/paper/144033/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی پیمان. مقایسه رضایت مندی مراجعین از کلینیک های دولتی و خصوصی گفتاردرمانی شهر اهواز. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1391؛8(7 (ویژه نامه گفتاردرمانی)):1186-1193. Available from: https://sid.ir/paper/144033/fa

    IEEE: کپی

    پیمان زمانی، “مقایسه رضایت مندی مراجعین از کلینیک های دولتی و خصوصی گفتاردرمانی شهر اهواز،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 8، no. 7 (ویژه نامه گفتاردرمانی)، pp. 1186–1193، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144033/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button