Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

933
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

648
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت خدمات ادراک شده و مورد انتظار مراجعه کنندگان به آزمایشگاههای خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت

صفحات

 صفحه شروع 90 | صفحه پایان 98

چکیده

 زمینه و هدف: کیفیت خدمات در فرایند بهبود بیماران, ارتقای رضایت آنان, رتبه بندی مراکز ارایه خدمت, جلوگیری از مراجعات تکراری گیرندگان خدمت و هزینه سازی های بعدی و تحمیل آن به بیمه ها بسیار تعیین کننده است. اگرچه, هدف این پژوهش بررسی کیفیت خدمات آزمایشگاه های طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت از دیدگاه مراجعه کنندگان است.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی, دیدگاههای 302 نفر از مراجعان به آزمایشگاه های طرف قرارداد بیمه سلامت شهر تهران در مورد کیفیت خدمات با استفاده از پرسشنامه توسعه یافته توسط محققان, پس از سنجش روایی و پایایی, مورد ارزیابی قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های آماری استنباطی کروسکال والیس و آنوا و با کمک نرم افزار 22 SPSS تحلیل شدند.یافته ها: نمونه مطالعه شامل 43.5 درصد مرد و 56.5 درصد زن بود. بیشتر شرکت کنندگان را افراد متاهل با 71.3 درصد تشکیل می دادند. نمره برداشت مراجعان از کیفیت خدمات آزمایشگاه 136 (از 175) و در رتبه بالا و انتظارات آنها از خدمات 149 و در رتبه خیلی بالا قرار گرفت. شکاف بین ادراک و انتظارات مراجعان در همه ابعاد و کیفیت کل معنادار بود (p<0.001).نتیجه گیری: شکاف در تمام ابعاد, نشان دهنده وجود زمینه هایی برای بهبود در خدمات آزمایشگاه می باشد. نتایج این ارزیابی, در آینده می تواند در تنظیم ارتباطات سازمانهای بیمه ای با آزمایشگاههای ارایه دهنده خدمات در زمینه انعقاد قراردادها و خرید راهبردی خدمات و همچنین توجه به نظرات بیمه شدگان در راستای بهبود کیفیت خدمات بسیار تاثیرگذار باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عرب، محمد، جعفری پویان، ابراهیم، رحیمی فروشانی، عباس، و ریوندی، اعظم السادات. (1397). کیفیت خدمات ادراک شده و مورد انتظار مراجعه کنندگان به آزمایشگاههای خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت. پیاورد سلامت، 12(2 )، 90-98. SID. https://sid.ir/paper/149656/fa

    Vancouver: کپی

    عرب محمد، جعفری پویان ابراهیم، رحیمی فروشانی عباس، ریوندی اعظم السادات. کیفیت خدمات ادراک شده و مورد انتظار مراجعه کنندگان به آزمایشگاههای خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت. پیاورد سلامت[Internet]. 1397؛12(2 ):90-98. Available from: https://sid.ir/paper/149656/fa

    IEEE: کپی

    محمد عرب، ابراهیم جعفری پویان، عباس رحیمی فروشانی، و اعظم السادات ریوندی، “کیفیت خدمات ادراک شده و مورد انتظار مراجعه کنندگان به آزمایشگاههای خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت،” پیاورد سلامت، vol. 12، no. 2 ، pp. 90–98، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149656/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا