مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,123
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

900
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مولفه های حالت فراشناختی در عملکرد تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 112

چکیده

 هدف: پژوهش تعیین نقش حالت فراشناختی و مولفه های آن در عملکرد تحصیلی دانش آموزان بود. روش: پژوهش از نوع همبستگی بود و بر اساس روش نمونه گیری خوشه ای 150 دانش آموز دبیرستانی (64 پسر, 75 دختر) از مناطق آموزشی 2 و 6 شهر تهران انتخاب شدند و به پرسشنامه حالت فراشناختی اونیل و عابدی (1996) پاسخ دادند. میانگین ترم اول به عنوان شاخص عملکرد تحصیلـی آنان در نظـر گرفـته شد. داده ها با استفاده از رگرسیون چند متغیری و آزمون t مستقل تحلیل شد. یافته ها: نشان داد رابطه حالت فراشناختی و عملکرد تحصیلی مثبت است و سه مولفه حالت فراشناختی (آگاهی فراشناختـی, خود بازبینـی و راهبرد شناختی), 69 درصد از واریانس عملکرد تحصیلی را پیش بینی می کنند. نتیجه گیری: بر اساس نتایج این پژوهش, چون حالت فراشناختی با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت دارد, بنابراین آموزش مولفه های حالت فراشناختی می تواند در عملکرد تحصیلی دانش آموزان موثر باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سالاری فر، محمدحسین، و پاک دامن، شهلا. (1388). نقش مولفه های حالت فراشناختی در عملکرد تحصیلی. روان شناسی کاربردی، 3(4 (پیاپی 12))، 102-112. SID. https://sid.ir/paper/151891/fa

Vancouver: کپی

سالاری فر محمدحسین، پاک دامن شهلا. نقش مولفه های حالت فراشناختی در عملکرد تحصیلی. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1388؛3(4 (پیاپی 12)):102-112. Available from: https://sid.ir/paper/151891/fa

IEEE: کپی

محمدحسین سالاری فر، و شهلا پاک دامن، “نقش مولفه های حالت فراشناختی در عملکرد تحصیلی،” روان شناسی کاربردی، vol. 3، no. 4 (پیاپی 12)، pp. 102–112، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151891/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button