مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: دانشگاه تربیت مدرس)

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 45

چکیده

 به منظور غلبه بر شرایط نامطمئن, پیچیده و پویا تنها راهی که پیش روی مدیران قرار دارد, داشتن نیروی انسانی توانمند و کارآمد که بنیاد ثروت و دارایی های حیاتی سازمان به حساب می آیند, منافع بسیار زیادی برای کلیه موسسات و سازمان ها, خواهد داشت. در مقاله حاضر, به بررسی رابطه یادگیری سازمانی و توانمندسازی کارکنان و سنجش میزان احساس توانمندی کارکنان و تعیین موقعیت دانشگاه از نظر یادگیری سازمانی پرداخته شده است. از این رو از دو پرسشنامه استاندارد یادگیری و توانمندسازی استفاده گردید. جامعه آماری در این تحقیق تعداد 271 نفر از کارکنان دانشگاه تربیت مدرس با تحصیلات لیسانس و بالاتر است. نمونه آماری تحقیق 74 نفر محاسبه شد. با این حال تعداد 90 پرسشنامه توزیع گردید و تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس تعداد 89 نفر با استفاده از نرم افزار SPSS 15 انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد رابطه معنی دار میان یادگیری بر توانمندسازی و تاثیر بسیار قوی یادگیری بر توانمندسازی است و نیز مشخص گردید که در دانشگاه, پنج بعد توانمندی که عبارتند از: احساس شایستگی, استقلال, موثر بودن, معنی داری و اعتماد در کارکنان وجود دارد, اما از هفت بعد یادگیری سازمانی, سه بعد: کار و یادگیری گروهی, اشتراک دانش و رهبری مشارکتی از حد متوسط کمتر و چهار بعد: چشم اندار مشترک, فرهنگ یادگیری, تفکر سیستمی و توسعه شایستگی کارکنان, از حد متوسط بالاتر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خانعلی زاده، رقیه، کردنائیج، اسداله، فانی، علی اصغر، و مشبکی اصفهانی، اصغر. (1389). رابطه بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: دانشگاه تربیت مدرس). پژوهش نامه مدیریت تحول (پژوهش نامه مدیریت)، 2(3)، 20-45. SID. https://sid.ir/paper/154021/fa

Vancouver: کپی

خانعلی زاده رقیه، کردنائیج اسداله، فانی علی اصغر، مشبکی اصفهانی اصغر. رابطه بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: دانشگاه تربیت مدرس). پژوهش نامه مدیریت تحول (پژوهش نامه مدیریت)[Internet]. 1389؛2(3):20-45. Available from: https://sid.ir/paper/154021/fa

IEEE: کپی

رقیه خانعلی زاده، اسداله کردنائیج، علی اصغر فانی، و اصغر مشبکی اصفهانی، “رابطه بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: دانشگاه تربیت مدرس)،” پژوهش نامه مدیریت تحول (پژوهش نامه مدیریت)، vol. 2، no. 3، pp. 20–45، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154021/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button