Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,217
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

386
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر فرآیند ارزیابی درونی بر برنامه ریزی برای بهبود کیفیت گروههای آموزشی دانشگاهی؛ تحلیلی مقایسه ای از نظر اجرا یا عدم اجرای ارزیابی درونی

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 175

چکیده

 از کلیه گروههای آموزشی دانشگاههای دولتی تحت پوشش وزارت علوم, تحقیقات و فناوری, برحسب اینکه ارزیابی درونی در آنها انجام شده یا نشده است, دو گروه آزمایش و گواه به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده و با بررسی تاثیرات «ارزیابی درونی» بر «برنامه ریزی برای بهبود» در بازه زمانی 1380 تا 1385 نتیجه گرفته شده است که ارزیابیهای درونی اجرا شده در گروههای آموزشی دانشگاههای ایران بر «استفاده از الگوی تعاملی در برنامه ریزی برای بهبود در سطح گروه» تاثیر گذاشته است. در عین حال, کم و کیف برنامه ریزی برای بهبود در سطح گروههای آموزشی دانشگاهها بیش از اینکه از طریق اجرا یا عدم اجرای طرح ارزیابی درونی قابل پیش بینی باشد, با وضعیت زمینه ای آن گروهها شامل 1. فرهنگ سازمانی و جو گروه؛ 2. خودآگاهی راهبردی اعضای گروه؛ 3. فضای هم اندیشی, همکاری و اعتماد متقابل؛ 4. فرهنگ ارزشیابی و کیفیت؛ 5. تعاملات اجتماعی گروه رابطه دارد. نتایج این نخستین تحقیق از نوع تاثیر پژوهی در ارزیابی, با یافته های سایر تحقیقات در جهان مقایسه شده است. نیمه دوم دوره (1380 تا 1385) در مجموع, وضعیت نسبتا بهتر و معناداری را در برخی از مولفه های مورد بررسی در تحقیق نشان می دهد. نتایج تحقیق همچنین, حاکی از آن است که امر ارزیابی درونی در رشته های علوم انسانی, به مراتب پیچیده تر و دشوارتر از رشته های علوم طبیعی و فنی و مهندسی بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فراستخواه، مقصود. (1387). بررسی تاثیر فرآیند ارزیابی درونی بر برنامه ریزی برای بهبود کیفیت گروههای آموزشی دانشگاهی؛ تحلیلی مقایسه ای از نظر اجرا یا عدم اجرای ارزیابی درونی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 14(3 (49))، 145-175. SID. https://sid.ir/paper/441711/fa

    Vancouver: کپی

    فراستخواه مقصود. بررسی تاثیر فرآیند ارزیابی درونی بر برنامه ریزی برای بهبود کیفیت گروههای آموزشی دانشگاهی؛ تحلیلی مقایسه ای از نظر اجرا یا عدم اجرای ارزیابی درونی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1387؛14(3 (49)):145-175. Available from: https://sid.ir/paper/441711/fa

    IEEE: کپی

    مقصود فراستخواه، “بررسی تاثیر فرآیند ارزیابی درونی بر برنامه ریزی برای بهبود کیفیت گروههای آموزشی دانشگاهی؛ تحلیلی مقایسه ای از نظر اجرا یا عدم اجرای ارزیابی درونی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 14، no. 3 (49)، pp. 145–175، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/441711/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا