مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,174
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر خودتنظیمی یادگیری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر زنجان

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 120

چکیده

 این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر بهبود خودتنظیمی یادگیری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر زنجان در سال تحصیلی 1391-1392 انجام گردید. روش پژوهش, آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه بود. ابزارهای مورد استفاده شامل پرسشنامه خودتنظیمی یادگیری زیمرمان و ماتینزپونز (1986) و برنامه آموزشی مهارت های ارتباطی یونیسف (2004) بود. جامعه آماری پژوهش را همه دانش آموزان پسر پایه اول مقطع متوسطه شهر زنجان در سال تحصیلی 1391-1392 تشکیل می داد که با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای, 60 نفر از آنها به تصادف انتخاب و در دو گروه آزمایشی و گواه قرار گرفتند. مداخله آزمایشی (مهارت های ارتباطی بر اساس بسته آموزشی یونیسف) بر روی گروه آزمایش در مدت 10 جلسه 90 دقیقه ای و یک بار در هفته اجرا شد. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که آموزش مهارتهای ارتباطی بر بهبود خودتنظیمی یادگیری دانش آموزان موثر است (P<0.001).

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

احمدی، محمدسعید. (1393). اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر خودتنظیمی یادگیری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر زنجان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 15(1 (پیاپی 55))، 113-120. SID. https://sid.ir/paper/163711/fa

Vancouver: کپی

احمدی محمدسعید. اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر خودتنظیمی یادگیری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر زنجان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1393؛15(1 (پیاپی 55)):113-120. Available from: https://sid.ir/paper/163711/fa

IEEE: کپی

محمدسعید احمدی، “اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر خودتنظیمی یادگیری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر زنجان،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 15، no. 1 (پیاپی 55)، pp. 113–120، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163711/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button