مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,341
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,771
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر اضطراب اجتماعی دانش آموزان پسر سال اول متوسطه ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 در این پژوهش اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر اضطراب اجتماعی دانش آموزان پسر سال اول متوسطه ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر اهواز بررسی می شود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پسر سال اول متوسطه در سال تحصیلی 86-1385 بود و نمونه آن 60 دانش آموز از این جامعه بود که ابتدا به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه 30 نفری آزمایش و گواه تقسیم شدند. طرح پژوهش از نوع طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه است که پس از انتخاب تصادفی گروه های آزمایش و گواه, مداخله آزمایشی (آموزش مهارت های ارتباطی) بر روی گروه آزمایش در 10 جلسه 70 دقیقه ای و 2 نوبت در هفته اجرا شد و پس از اتمام برنامه آموزشی از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده, علاوه بر آمار توصیفی از آمار استنباطی مانند آزمون t گروه های مستقل و تحلیل واریانس چندمتغیره استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که آموزش مهارت های ارتباطی باعث کاهش اضطراب اجتماعی (و مولفه های آن, یعنی اجتناب و پریشانی اجتماعی و ترس از ارزیابی منفی) دانش آموزان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه شده است (P<0.0001).

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کایوند، فریدون، شفیع آبادی، عبداله، و سودانی، منصور. (1388). اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر اضطراب اجتماعی دانش ‌آموزان پسر سال اول متوسطه ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر اهواز. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 11(42)، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/163825/fa

Vancouver: کپی

کایوند فریدون، شفیع آبادی عبداله، سودانی منصور. اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر اضطراب اجتماعی دانش ‌آموزان پسر سال اول متوسطه ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر اهواز. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1388؛11(42):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/163825/fa

IEEE: کپی

فریدون کایوند، عبداله شفیع آبادی، و منصور سودانی، “اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر اضطراب اجتماعی دانش ‌آموزان پسر سال اول متوسطه ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر اهواز،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 11، no. 42، pp. 1–22، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163825/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا