مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,835
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,092
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر کاهش پرخاشگری و افزایش سازگاری فردی- اجتماعی در دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه شهرستان اهواز

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 149

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر کاهش پرخاشگری و افزایش سازگاری فردی- اجتماعی در دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه شهرستان اهواز می باشد.پژوهش حاضر از جمله پژوهش های آزمایشی باطرح پیش آزمون - پس آزمون باگروه گواه می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه شهرستان اهواز بود. نمونه این پژوهش را 60 نفر از این دانش آموزان تشکیل می دادند که از بین جامعه مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده و به دوگروه آزمایشی و گواه تقسیم شده اند (30 نفر گروه آزمایش و 30 نفرگروه گواه) قبل از انجام مداخله آزمایشی (ارایه متغیر مستقل) دوگروه با استفاده از پرسش نامه شخصیتی کالیفرنیا (CPI) و پرسش نامه پرخاشگری (AGQ) پیش آزمون شده اند. سپس گروه آزمایشی به مدت 10 جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش تکنیک های هوش هیجانی قرار گرفتند. یک هفته پس از اتمام مداخله مجددا هردوگروه با استفاده از آزمون های CPI و AGQ و پس آزمون اجرا شد. داده ها با استفاده از روش مانکووا (کوواریانس چند متغیری) مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج این پژوهش در سطح معنی داری  P<0.001نشان داد. که آموزش مهارت های هوش هیجانی موجب کاهش پرخاشگری و همچنین افزایش سازگاری فردی - اجتماعی دانش آموزان دختر گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

افتخارصعاد، زهرا، مهرابی زاده هنرمند، مهناز، نجاریان، بهمن، احدی، حسن، و عسگری، پرویز. (1388). بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر کاهش پرخاشگری و افزایش سازگاری فردی- اجتماعی در دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه شهرستان اهواز. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 4(12)، 137-149. SID. https://sid.ir/paper/175116/fa

Vancouver: کپی

افتخارصعاد زهرا، مهرابی زاده هنرمند مهناز، نجاریان بهمن، احدی حسن، عسگری پرویز. بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر کاهش پرخاشگری و افزایش سازگاری فردی- اجتماعی در دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه شهرستان اهواز. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1388؛4(12):137-149. Available from: https://sid.ir/paper/175116/fa

IEEE: کپی

زهرا افتخارصعاد، مهناز مهرابی زاده هنرمند، بهمن نجاریان، حسن احدی، و پرویز عسگری، “بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر کاهش پرخاشگری و افزایش سازگاری فردی- اجتماعی در دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه شهرستان اهواز،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 4، no. 12، pp. 137–149، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175116/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button