Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,239
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

773
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل پرورش خلاقیت و نوآوری در دانشجویان افسری و تربیت پاسداری

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 68

چکیده

 مقدمه: هدف اصلی پژوهش حاضر, دستیابی به مدل پرورش خلاقیت و نوآوری در دانشجویان افسری و تربیت پاسداری می باشد.روش: پژوهش حاضر کیفی, نوع پژوهش کاربردی و طرح تحقیق آینده نگر است. جامعه آماری در این پژوهش, کلیه خبرگان و صاحب نظران دانشگاهی و حوزوی وابسته به دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دانشگاه افسری و تربیت پاسداری و مسوولین سیاست گذار در حوزه خلاقیت و نوآوری می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی, 145 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری, پرسشنامه محقق ساخته در دو بخش اطلاعات شخصی و 64 سوال بسته می باشد که پایایی آن با آلفای کرونباخ 0.967 برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آماری توصیفی و استنباطی به ویژه مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر تاییدی و تی مستقل استفاده گردید.نتایج: داده های پژوهش نشان داد که مدل پرورش خلاقیت و نوآوری در دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دارای 4 بعد, 17 مولفه و 64 شاخص است. نتایج آزمون غیر پارامتریک فریدمن نشان داد که بین ابعاد و مولفه های پرورش خلاقیت و نوآوری در سطح p<0.01 تفاوت معناداری وجود دارد. براساس ضریب t, بعد آموزشی (0.93) در میان ابعاد چهار گانه, بیشترین سهم را در مدل داشته و سپس ابعاد سازمانی (0.86), فردی (0.85) و اجتماعی (0.81) قرار گرفته اند. در میان مولفه ها, مولفه روش تدریس (0.88), فرماندهی و مدیریت (0.84), مولفه خانواده (0.85) و ویژگی های شخصیتی (0.82), بیشترین سهم و اهمیت را دارا می باشد.بحث: با توجه به یافته های پژوهش, بعد آموزشی, مولفه روش تدریس و شاخص شیوه های ارتباط گروهی, بیشترین تاثیر را در پرورش خلاقیت و نوآوری دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دارد. بنابراین ضرورت دارد مدیران و فرماندهان آموزشی با توسعه ابعاد آموزشی, سازمانی, فردی و اجتماعی و مولفه ها و شاخص های مدل تحقیق حاضر زمینه های پرورش خلاقیت و نوآوری را در دانشجویان تسهیل کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رییسی، حمید، حاتمی، حمیدرضا، غضنفری، احمد، شریفی، رضا، و حبی، محمدباقر. (1390). طراحی مدل پرورش خلاقیت و نوآوری در دانشجویان افسری و تربیت پاسداری. روانشناسی نظامی، 2(8)، 49-68. SID. https://sid.ir/paper/190060/fa

    Vancouver: کپی

    رییسی حمید، حاتمی حمیدرضا، غضنفری احمد، شریفی رضا، حبی محمدباقر. طراحی مدل پرورش خلاقیت و نوآوری در دانشجویان افسری و تربیت پاسداری. روانشناسی نظامی[Internet]. 1390؛2(8):49-68. Available from: https://sid.ir/paper/190060/fa

    IEEE: کپی

    حمید رییسی، حمیدرضا حاتمی، احمد غضنفری، رضا شریفی، و محمدباقر حبی، “طراحی مدل پرورش خلاقیت و نوآوری در دانشجویان افسری و تربیت پاسداری،” روانشناسی نظامی، vol. 2، no. 8، pp. 49–68، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190060/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا