Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

941
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل شکاف کیفیت خدمات آموزش بالینی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استفاده از مدل سروکوال

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 25

چکیده

 زمینه و هدف: دانشجویان مشتریان اصلی دانشگاهها هستند. لذا ادراک و انتظار آنها از کیفیت خدمات آموزشی می تواند اطلاعات با ارزشی در اختیار برنامه ریزان جهت ارتقای کیفیت خدمات آموزشی قرار دهد. این مطالعه با هدف ارزیابی کیفیت خدمات آموزش بالینی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفت.روش: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی, تمامی دانشجویان سه رده تحصیلی کارآموز, کارورز و دستیار که 303 نفر بودند در مطالعه شرکت کردند. از پرسشنامه تعدیل شده سروکوال بعد از تایید روایی و پایایی برای گردآوری داده ها استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS.18 و به کمک آماره های توصیفی آزمون های تحلیلی کروسکال والیس و T زوجی, صورت گرفت.یافته ها: در هر پنج بعد خدمت, شکاف منفی کیفیت مشاهده شد. در رده کارآموزان, کمترین و بیشترین میانگین شکاف کیفیت به ترتیب در ابعاد تضمین (1-) و همدلی (-1.28) ودر رده کارورزان کمترین میانگین شکاف کیفیت مشترکا در ابعاد اطمینان و ملموسات (-1.09) و بیشترین میانگین شکاف کیفیت در بعد پاسخگویی (-1.36) مشاهده گردید. همچنین در رده دستیاران کمترین و بیشترین میانگین شکاف کیفیت به ترتیب مربوط به ابعاد ملموسات (-1.48) و پاسخگویی (-2.04) بود. مقایسه شکاف کیفیت بین بیمارستان های آموزشی تفاوت معنی داری را نشان نداد (P>0.001), اما بین تمامی دانشجویان سه رده در تمام ابعاد تفاوت معنی داری وجود داشت (P<0.001).نتیجه گیری: بدلیل شکاف منفی کیفیت در همه ابعاد خدمات آموزشی, پیشنهاد میشود در طول سال برای کارکنان دوره هایی در زمینه شیوه های موثر ارایه خدمات آموزشی و برقراری ارتباط اثربخش با دانشجویان برگزار شود. استفاده از روش های آموزشی نوین, مهارت های مشاوره و ارتباط با دانشجو باید در برنامه ریزی کارگاه های آموزشی برای اعضای هیات علمی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن وند، شیرین، اشک تراب، طاهره، سیدفاطمی، نعیمه، و زیاری، فرید. (1393). تحلیل شکاف کیفیت خدمات آموزش بالینی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استفاده از مدل سروکوال. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، 4(3)، 22-25. SID. https://sid.ir/paper/199946/fa

    Vancouver: کپی

    حسن وند شیرین، اشک تراب طاهره، سیدفاطمی نعیمه، زیاری فرید. تحلیل شکاف کیفیت خدمات آموزش بالینی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استفاده از مدل سروکوال. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)[Internet]. 1393؛4(3):22-25. Available from: https://sid.ir/paper/199946/fa

    IEEE: کپی

    شیرین حسن وند، طاهره اشک تراب، نعیمه سیدفاطمی، و فرید زیاری، “تحلیل شکاف کیفیت خدمات آموزش بالینی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استفاده از مدل سروکوال،” Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، vol. 4، no. 3، pp. 22–25، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199946/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا