مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,276
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,916
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنجاریابی مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش در دانشجویان زن دانشگاه اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 38

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تهیه جدول های هنجار مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش - فرم دانشجویان بود. این پزوهش بر روی 238 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان که به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند, اجرا شد. داده ها به کمک روش های آمار توصیفی و رسم نمودار ارایه شدند و از توزیع نرمال برخوردار بودند. نمره های خام به دست آمده به نمره های Z و T و رتبه درصدی تبدیل شد و جداول هنجار برای خرده مقیاس های فرسودگی تحصیلی به طور جداگانه محاسبه شد. به منظور تعیین پایایی این ابزار از دو روش همسانی درونی و بازآزمایی استفاده شد. ضریب آلفای کرونباخ برای خرده مقیاس های خستگی عاطفی 0.88, شک و تردید 0.90 و خودکارآمدی 0.84 به دست آمد, که نشان از پایایی مناسب این ابزار داشت. ضریب آلفای به دست آمده در روش بازآزمایی برای خرده مقیاس های خستگی عاطفی 0.89, شک و تردید 0.84 و خودکارآمدی 0.67 به دست آمد. روایی عاملی آزمون نیز به روش تحلیل عوامل و چرخش واریمکس نیز محاسبه شد. برای محاسبه روایی همگرا و واگرا نیز به ترتیب از پرسشنامه افسردگی دانشجویان و مقیاس محقق ساخته علاقه به رشته تحصیلی استفاده شد. ضریب آلفای به دست آمده برای روایی واگرا برای خرده مقیاس های خستگی عاطفی, شک و تردید و خودکارآمدی به ترتیب 0.21-, 0.53- و 0.32- به دست آمد. همچنین, روایی همگرا برای خرده مقیاس های خستگی عاطفی, شک و تردید و خودکارآمدی به ترتیب 0.0.74 و 0.50 به دست آمد. از یافته های مذکور نتیجه گیری می شود که مقیاس فرسودگی تحصیلی - فرم دانشجویان ابزاری, پایا و روا برای سنجش فرسودگی تحصیلی دانشجویان دختر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رستمی، زینب، عابدی، محمدرضا، و شوفلی، ویلماربی. (1390). هنجاریابی مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش در دانشجویان زن دانشگاه اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی، 6(1 (پیاپی 13))، 21-38. SID. https://sid.ir/paper/201701/fa

Vancouver: کپی

رستمی زینب، عابدی محمدرضا، شوفلی ویلماربی. هنجاریابی مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش در دانشجویان زن دانشگاه اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی[Internet]. 1390؛6(1 (پیاپی 13)):21-38. Available from: https://sid.ir/paper/201701/fa

IEEE: کپی

زینب رستمی، محمدرضا عابدی، و ویلماربی شوفلی، “هنجاریابی مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش در دانشجویان زن دانشگاه اصفهان،” رویکردهای نوین آموزشی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 21–38، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201701/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button