مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

a) بررسی دیدگاه دانشجویان رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به کیفیت کارآموزی بالینی

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 60

چکیده

 c) مقدمه i) بررسی کیفیت آموزش بالینی و تعیین عوامل موثر بر آن, در ارتقای کیفیت آموزش بالینی بسیار اهمیت دارند. مطالعه حاضر با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به کیفیت کارآموزی بالینی در سال 1398 طراحی گردیده است. d) روش ها i) در این مطالعه توصیفی-مقطعی, کلیه دانشجویان رشته اتاق عمل که تجربه حضور در کارآموزی بالینی داشتند به روش سرشماری بررسی شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای شامل قسمت اول, مشخصات دموگرافیک و قسمت دوم, 47 سوال در 5 حیطه آموزشی, مربی, عوامل مشکل زا, نظارت و ارزشیابی, و دانشجو بود. داده ها توسط آمار توصیفی (میانگین, انحراف معیار, جدول) و آمار تحلیلی (آزمون مجذور کای, تی مستقل) با استفاده از نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل گردید. e) یافته ها i) نتایج نشان داد که حیطه های مربی, نظارت و ارزشیابی, و دانشجو در وضعیت مطلوب قرار دارند (به ترتیب با میانگین و انحراف معیار نمره 0/30± 1/58, 0/44± 1/64 و 0/40± 1/64) و بین این حیطه ها فقط از نظر متغیر جنسیت اختلاف معنی داری مشاهده شد (به ترتیب 0/033=p< 0/001, p و 0/031=p). همچنین نتایج نشان داد که حیطه عوامل مشکل زا با میانگین (0/37± 1/90) و حیطه آموزشی با میانگین (0/29± 1/85) در وضعیت متوسط قرار دارند. همچنین بین حیطه آموزشی با جنسیت (0/043=p) و سال ورود به دانشگاه (0/022=p) اختلاف معنی داری وجود داشت. f) نتیجه گیری i) در مطالعه حاضر هیچ یک از حیطه های آموزش بالینی وضعیت نامطلوب نداشتند. درنظر گرفتن فضا و امکانات مناسب برای استراحت دانشجویان و ارایه کنفرانس, توسعه همکاری بین مربیان, پرسنل و جراحان, در بهبود کیفیت آموزش بالینی موثر خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزا اسماعیل، داود، شرعی گو، محدثه، مهدی پور، علی، و هادوی، مریم. (1399). a) بررسی دیدگاه دانشجویان رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به کیفیت کارآموزی بالینی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 12(2 )، 50-60. SID. https://sid.ir/paper/390934/fa

    Vancouver: کپی

    میرزا اسماعیل داود، شرعی گو محدثه، مهدی پور علی، هادوی مریم. a) بررسی دیدگاه دانشجویان رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به کیفیت کارآموزی بالینی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1399؛12(2 ):50-60. Available from: https://sid.ir/paper/390934/fa

    IEEE: کپی

    داود میرزا اسماعیل، محدثه شرعی گو، علی مهدی پور، و مریم هادوی، “a) بررسی دیدگاه دانشجویان رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به کیفیت کارآموزی بالینی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 2 ، pp. 50–60، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390934/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button