مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

872
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تنش زا در آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری آبادان (سال 1388)

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 165

چکیده

 زمینه و هدف:. تنش یکی از مشکلاتی است که می تواند مانعی بر سر راه آموزش بالینی پرستاری ایجاد کند و بازده آن را تحت تاثیر قرار دهد. مطالعه حاضر با هدف شناخت عوامل تنش زا در آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان رشته پرستاری آبادان انجام شد.روش تحقیق: این مطالعه توصیفی- مقطعی, بر روی 47 نفر از دانشجویان پرستاری ترم هفت و هشت انجام شد. داده ها از طریق پرسشنامه ای مشتمل بر چهار حیطه ارتباط بین فردی, کارهای بالینی, احساسات ناخوشایند و تجارب تحقیرآمیز جمع آوری گردید و با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون های آماری توصیفی (میانگین, حداقل, حداکثر, انحراف استاندارد) و استنباطی آزمون t, تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: بیشترین میزان تنش در حیطه احساسات ناخوشایند بود. عواملی چون عدم مراقبت کافی از جانب پرستار (48.8%), زجرکشیدن بیماران بد حال (41.9%), و تذکر مربی در حضور کارکنان و پزشکان (44.2%) تنش زاترین عوامل بودند. دانشجویان برقراری ارتباط با ملاقاتی ها را تنش آورتر از برقراری ارتباط با سایرین دانستند و در حیطه مراقبت های بالینی, تمیز کردن بیماران بعد از دفع را پرتنش ترین کار بالینی (32.6%) دانستند.نتیجه گیری: با توجه به عوامل تنش زای زیاد در آموزش بالینی دانشجویان مورد پژوهش, توصیه می شود که با شناخت علل زمینه ای, تصمیمات مناسبی برای مقابله و کنترل تنش اتخاذ گردد و روش های مقابله با تنش به دانشجویان آموزش داده شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، نوراله، کیالی، مرجان، یعقوبی، مریم، و کلینی، زهرا. (1390). عوامل تنش زا در آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری آبادان (سال 1388). مراقبت های نوین، 8(3 (پیاپی 31))، 159-165. SID. https://sid.ir/paper/206008/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری نوراله، کیالی مرجان، یعقوبی مریم، کلینی زهرا. عوامل تنش زا در آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری آبادان (سال 1388). مراقبت های نوین[Internet]. 1390؛8(3 (پیاپی 31)):159-165. Available from: https://sid.ir/paper/206008/fa

    IEEE: کپی

    نوراله طاهری، مرجان کیالی، مریم یعقوبی، و زهرا کلینی، “عوامل تنش زا در آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری آبادان (سال 1388)،” مراقبت های نوین، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31)، pp. 159–165، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206008/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button