Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,116
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی انتظارات دانشجویان پرستاری و مامایی ارومیه از مربی و عوامل استرس زای درک شده در طول آموزش بالینی و تئوری سال 1392

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 175

چکیده

 حداکثر رساندن یادگیری و کاهش استرس دانشجویان تاثیر چشم گیری دارند. هدف از مطالعه حاضر بررسی انتظارات دانشجویان از مربیان و عوامل استرس زای درک شده در طی آموزش بالینی و تئوری در سال 1392 می باشد. در پژوهش مقطعی حاضر تعداد 210 نفر از دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه به صورت در دسترس وارد مطالعه شدند. جهت گردآوری داده ها از یک پرسش نامه پنج قسمتی پژوهش گر ساخته مشتمل بر اطلاعات دموگرافیک, انتظارات از مربیان آموزش بالینی (15 سوال) و تئوری (7 سوال), عوامل استرس زای درک شده در محیط آموزش بالینی (9 سوال) و تئوری (6 سوال) استفاده شد. از 210 شرکت کننده در پژوهش 161 نفر (76.7 درصد) دانشجویان پرستاری و 49 نفر (23.3 درصد) دانشجویان مامایی بودند. مهم ترین انتظار دانشجویان از مربی در محیط آموزش بالینی «نشان دادن درک و همدلی توسط مربیان» و «برقراری ارتباط خوب با دانشجویان» (95.7 درصد) و در آموزش تئوری «ارائه آخرین اطلاعات موجود در مورد درس» بود. (95.2 درصد). رایج ترین عوامل استرس زای درک شده دانشجویان در محیط آموزش بالینی «هشدارهای خشن مربیان در طول دوره» (76.7 درصد) و در طی آموزش تئوری «ترس در رابطه با عدم درک موضوع و پاس کردن امتحان» (75.2 درصد) بود. دستیابی به انتظارات و ادراکات دانشجویان از مربی آموزش بالینی, نظری و عوامل استرس زای درک شده آن ها گامی مهم در ارتقای یادگیری می باشد. اطلاع از این مضمون های تاثیرگذار, عامل مهمی در جهت توسعه مربیان کارآمد و دانشجویان با صلاحیت خواهد شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رسولی، داوود، زارعی، فرزاد، صفایی، زهرا، حاجی نژاد، محمداسماعیل، و رخ افروز، داریوش. (1394). بررسی انتظارات دانشجویان پرستاری و مامایی ارومیه از مربی و عوامل استرس زای درک شده در طول آموزش بالینی و تئوری سال 1392. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(2)، 165-175. SID. https://sid.ir/paper/228804/fa

Vancouver: کپی

رسولی داوود، زارعی فرزاد، صفایی زهرا، حاجی نژاد محمداسماعیل، رخ افروز داریوش. بررسی انتظارات دانشجویان پرستاری و مامایی ارومیه از مربی و عوامل استرس زای درک شده در طول آموزش بالینی و تئوری سال 1392. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(2):165-175. Available from: https://sid.ir/paper/228804/fa

IEEE: کپی

داوود رسولی، فرزاد زارعی، زهرا صفایی، محمداسماعیل حاجی نژاد، و داریوش رخ افروز، “بررسی انتظارات دانشجویان پرستاری و مامایی ارومیه از مربی و عوامل استرس زای درک شده در طول آموزش بالینی و تئوری سال 1392،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 2، pp. 165–175، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228804/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا