مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,441
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,078
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری بر اساس خود ارزیابی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 25

چکیده

 مقدمه: کسب صلاحیت بالینی توسط دانشجویان, هدف نهایی و معیار اثربخشی آموزش پرستاری ذکر شده و شامل توانمندی به کار گیری دانش و اطلاعات, ارتباط و مهارت های بین فردی, حل مشکل و مهارت های فنی آنان می باشد. هدف: هدف از این مطالعه, بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری است.مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی - تحلیلی از نوع مقطعی است که در سال 1390 انجام شده است. نمونه گیری به شیوه تمام شماری بر روی 90 نفر از دانشجویان ترم پنجم تا هشتم دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام گرفته است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته صلاحیت بالینی بود که سوالات آن در سه حیطه شناختی, عاطفی و روانی حرکتی تنظیم گردید. روایی این پرسشنامه از طریق روایی محتوی و پایایی این ابزار با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ, 0.94 تعیین گردید. روش تکمیل پرسشنامه خود ارزیابی بود. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 16 تحلیل شدند.یافته ها: میانگین نمرات در دو حیطه عاطفی و روانی حرکتی به ترتیب 3.32 و 3.32 بوده و دانشجویان میزان صلاحیت بالینی خود را در این دو حیطه, کمی بالاتر از متوسط ارزیابی نموده اند (0.001>P). در حیطه شناختی نیز تفاوت میانگین این حیطه (3.05) با مقدار جامعه معنادار نیست, به عبارتی پاسخ دهندگان میزان صلاحیت خود را در این حیطه در سطح متوسط ارزیابی کرده اند. به طورکلی می توان نتیجه گرفت, دانشجویان صلاحیت های خود را به طور معناداری بیش از متوسط (3) ارزیابی نموده اند (0.001>P).نتیجه گیری: دانشجویان صلاحیت بالینی خود را کمی بالاتر از متوسط ارزیابی نموده اند. دستیابی به نتیجه مطلوب حداکثری, به ثمر بخش بودن آموزش و مصرف بهینه امکانات و منابع اشاره دارد. بنابراین باید به دنبال راه هایی بود تا میزان کسب صلاحیت بالینی در دانشجویان در طول و پس از دوره آموزش پرستاری به بالاترین میزان ممکن برسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکیم زاده، رضوان، کرم دوست، نوروزعلی، معماریان، ربابه، قدرتی، اکرم، و میرموسوی، سیدجمال. (1391). بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری بر اساس خود ارزیابی. مدیریت پرستاری، 1(1)، 17-25. SID. https://sid.ir/paper/239339/fa

    Vancouver: کپی

    حکیم زاده رضوان، کرم دوست نوروزعلی، معماریان ربابه، قدرتی اکرم، میرموسوی سیدجمال. بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری بر اساس خود ارزیابی. مدیریت پرستاری[Internet]. 1391؛1(1):17-25. Available from: https://sid.ir/paper/239339/fa

    IEEE: کپی

    رضوان حکیم زاده، نوروزعلی کرم دوست، ربابه معماریان، اکرم قدرتی، و سیدجمال میرموسوی، “بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری بر اساس خود ارزیابی،” مدیریت پرستاری، vol. 1، no. 1، pp. 17–25، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239339/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button