مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

812
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

726
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت بندی فلسفه های آموزشی، ایدئولوژی برنامه درسی و روش های تدریس اساتید علوم پزشکی

نویسندگان

 محمدی پویا (بیجنوند) فرامرز | محمدی پویا سهراب | قریب طزره سحر | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 228

چکیده

 مقدمه: امروزه در سطح دنیا, شناسایی نقطه نظرات افراد در رابطه با آموزش و فرایند یاددهی – یادگیری از اهمیت شایانی برخوردار است. لذا پژوهش حاضر با هدف اولویت بندی مؤلفه های فلسفه های آموزشی, جهت گیری برنامه درسی و روش های تدریس در اساتید علوم پزشکی و بررسی تأثیر ویژگی های جمعیت شناختی در هر یک از مؤلفه ها صورت گرفته است. روش بررسی: روش پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی بوده که با روش نمونه گیری در دسترس از اساتید یک دانشگاه علوم پزشکی در شهر تهران صورت گرفته است. ابزارهای جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه های فلسفه آموزشی, ایدئولوژی برنامه درسی و روش های تدریس, می باشد. فقط اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه وارد مطالعه شدند و اساتید حق التدریسی و دستیاران اساتید از مطالعه خارج گردیدند. تجریه و تحلیل اطلاعات با بهره مندی از نرم افزار آماری SPSS v16 صورت گرفته است. نتایج: یافته ها حاکی از آن بود که در بین اساتید, فلسفه آموزشی پایدارگرایی در اولویت بوده و ایدئولوژی دانش پژوهان علمی نیز نسبت به سایر ایدئولوژی ها در اولویت قرار گرفت. همچنین روش تدریس استاد-محور بیش از روش تدریس دانشجو-محور مورد توجه اساتید بوده است. در نهایت نتایج نشان داد که متغیرهای سابقه تدریس, مرتبه علمی و جنسیت, تأثیری در تغییر اولویت بندی ها نداشت. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت نقش دانشجویان در کیفیت دستیابی به اهداف آموزشی, پیشنهاد می شود تمهیدات لازم به منظور آموزش و تشویق اساتید در راستای استفاده از روش تدریس مشارکتی به عنوان یکی از روش های مثمرثمر یادگیری, از سوی دست اندرکاران نظام آموزشی فراهم آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی پویا (بیجنوند)، فرامرز، محمدی پویا، سهراب، و قریب طزره، سحر. (1397). اولویت بندی فلسفه های آموزشی, ایدئولوژی برنامه درسی و روش های تدریس اساتید علوم پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 13(3 )، 217-228. SID. https://sid.ir/paper/208151/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی پویا (بیجنوند) فرامرز، محمدی پویا سهراب، قریب طزره سحر. اولویت بندی فلسفه های آموزشی, ایدئولوژی برنامه درسی و روش های تدریس اساتید علوم پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1397؛13(3 ):217-228. Available from: https://sid.ir/paper/208151/fa

    IEEE: کپی

    فرامرز محمدی پویا (بیجنوند)، سهراب محمدی پویا، و سحر قریب طزره، “اولویت بندی فلسفه های آموزشی, ایدئولوژی برنامه درسی و روش های تدریس اساتید علوم پزشکی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 13، no. 3 ، pp. 217–228، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button