مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

929
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله (عج) در سال 1391

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 64

چکیده

 سابقه و اهداف: آشنایی با سبک یادگیری دانشجویان می تواند نقش قابل توجهی در برنامه ریزی درسی اساتید و بهبود یادگیری ایفا نماید. هدف از این مطالعه, ارزیابی سبک های یادگیری دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی و شناخت عوامل موثر در تعیین سبک یادگیری ایشان بود.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی با استفاده از روش نمونه گیری سیستماتیک, تعداد 180 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله (عج) از رشته های مختلف علوم پزشکی که مشغول تحصیل در مقاطع مختلف بودند, به صورت تصادفی انتخاب گردیدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه سبک یادگیری کولب و پرسشنامه دموگرافیک در اردیبهشت ماه سال 1391 جمع آوری گردیدند. داده ها با استفاده از آزمون های آماری آنالیز واریانس یک طرفه, تی مستقل, کای اسکوئر یا فیشر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. برای انجام تحلیل ها از نرم افزار SPSS استفاده گردید.یافته ها: میانگین سنی نمونه های پژوهش 29.33±7.03 و بیشتر آن ها (80%) مذکر بودند. سبک های غالب یادگیری در شرکت کنندگان به ترتیب عبارت بودند از: واگرا (76.7%), سازگار (12.8%), جاذب (7.8%) و همگرا (2.8%). نتایج نشان داد, عواملی همچون: سن, جنس, تاهل, محل زندگی, تحصیلات پدر و مادر, معدل و مقطع تحصیلی می تواند در تعیین ابعاد سبک یادگیری دانشجویان, به درجات مختلف حائز اهمیت باشد. یافته ها همچنین حاکی از آن است که سبک یادگیری غالب در شرکت کنندگان مطالعه در بین افراد دارای معدل ها و مقاطع تحصیلی مختلف تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.نتیجه گیری: با توجه به شناخت سبک یادگیری غالب در دانشجویان و رابطه عوامل دموگرافیک با سبک یادگیری, لازم است ضمن توجه به عوامل موثر در تعیین سبک یادگیری, برنامه ریزی مناسبی برای هماهنگ سازی سبک تدریس متناسب با سبک یادگیری غالب صورت گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشیدی جهان، حجت، صفاری، محسن، سنایی نسب، هرمز، پاکپور، امیر، و خواجه آزاد، مجتبی. (1392). سبک های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله (عج) در سال 1391. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 8(1 (پیاپی 9))، 52-64. SID. https://sid.ir/paper/208182/fa

    Vancouver: کپی

    رشیدی جهان حجت، صفاری محسن، سنایی نسب هرمز، پاکپور امیر، خواجه آزاد مجتبی. سبک های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله (عج) در سال 1391. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1392؛8(1 (پیاپی 9)):52-64. Available from: https://sid.ir/paper/208182/fa

    IEEE: کپی

    حجت رشیدی جهان، محسن صفاری، هرمز سنایی نسب، امیر پاکپور، و مجتبی خواجه آزاد، “سبک های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله (عج) در سال 1391،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 8، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 52–64، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208182/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button