مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,108
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه اساتید و دانشجویان پزشکی در خصوص اثرات بالقوه سیستم یادگیری به کمک همتایان (PAL) در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 57

چکیده

 سابقه و اهداف: امروزه تغییر توجه از آموزش یکطرفه به دانشجویان, به سوی یادگیری از طریق تدریس توسط آنان صورت گرفته است. یکی از ابتکارات اثرگذار در این زمینه سیستم یادگیری به کمک همتایان (Peer Assisted Learning) است که در آن دانشجویان در نقش استاد و یا کمک کننده به اساتید ظاهر می شوند. مطالعه حاضر درصدد بررسی دیدگاه های اساتید و دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص مزایای بالقوه سیستم یادگیری به کمک همتایان بود.روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی می باشد که در خرداد ماه سال 1390 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با مشارکت 291 نفر از اساتید و دانشجویان با انتخاب تصادفی به انجام رسید. پژوهشگران ابتدا اقدام به طراحی و استانداردسازی پرسشنامه ای در خصوص مزایای سیستم آموزشی یادگیری به کمک همتایان نمودند و داده های بدست آمده با استفاده از برنامه SPSS مورد تحلیل قرار دادند.یافته ها: نتایج مطالعه گویای این است که اجرای سیستم یاد شده بیشترین تاثیر را بر تقویت مهارت های تدریس, گسترش دانش و اطلاعات دانشجویان و افزایش اعتماد به نفس آن ها خواهد داشت. همچنین بر اساس بررسی های صورت گرفته مشخص شد که دانشجویان به طرز معنی داری بیشتر از اساتید, موافق اجرای این سیستم آموزشی می باشند.نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت که طرح پیشنهادی مذکور مورد توافق اساتید و دانشجویان قرار گرفته است و می تواند کمک شایانی به تقویت سیستم آموزشی نماید. یقینا اجرای این سیستم و سیستم های یادگیری فعال مشابه می تواند منجر به تربیت نیروی انسانی توانمند و کارا گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی زاده، مهستی، غریبی، فرید، اصغری جعفرآبادی، محمد، اسماعیل نسب، نیما، بستانی، زهرا، و ضرغامی، فراز. (1391). دیدگاه اساتید و دانشجویان پزشکی در خصوص اثرات بالقوه سیستم یادگیری به کمک همتایان (PAL) در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(1 (پیاپی 5))، 48-57. SID. https://sid.ir/paper/208228/fa

    Vancouver: کپی

    علی زاده مهستی، غریبی فرید، اصغری جعفرآبادی محمد، اسماعیل نسب نیما، بستانی زهرا، ضرغامی فراز. دیدگاه اساتید و دانشجویان پزشکی در خصوص اثرات بالقوه سیستم یادگیری به کمک همتایان (PAL) در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1391؛7(1 (پیاپی 5)):48-57. Available from: https://sid.ir/paper/208228/fa

    IEEE: کپی

    مهستی علی زاده، فرید غریبی، محمد اصغری جعفرآبادی، نیما اسماعیل نسب، زهرا بستانی، و فراز ضرغامی، “دیدگاه اساتید و دانشجویان پزشکی در خصوص اثرات بالقوه سیستم یادگیری به کمک همتایان (PAL) در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 7، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 48–57، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208228/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button