مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

884
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پپیش بینی پذیرش یادگیری الکترونیکی از طریق مولفه های اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 1394

صفحات

 صفحه شروع 330 | صفحه پایان 339

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت استفاده از یادگیری الکترونیکی در نظام آموزش پزشکی, این پژوهش, با هدف پیش بینی پذیرش یادگیری الکترونیکی از طریق مولفه های اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 1394 انجام شد. روش بررسی: مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی-مقطعی بود. جامعه مورد پژوهش تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بود. تعداد افراد نمونه با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی و از طریق جدول کرجسی و مورگان, 172 نفر تعیین شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسش نامه اشتیاق تحصیلی و پرسش نامه پذیرش یادگیری الکترونیکی, بر اساس مدل پذیرش فناوری استفاده شد. برای تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss v. 16 از آزمون های آماری t مستقل, ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج: یافته های این پژوهش نشان داد که بین مولفه های اشتیاق تحصیلی دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود ندارد (05/0P>). بین مولفه های اشتیاق تحصیلی با پذیرش یادگیری الکترونیکی رابطه معناداری وجود دارد (01/0p<) و مولفه اشتیاق رفتاری, عاطفی و شناختی پیش بینی کننده مناسبی برای میزان پذیرش یادگیری الکترونیکی دانشجویان می باشد. نتیجه گیری: یافته های این پژوهش نشان داد که مولفه های اشتیاق تحصیلی پیش بینی کننده پذیرش یادگیری الکترونیکی دانشجویان می باشد, بنابراین پیشنهاد می شود تشکیل کارگاه ها و دوره های آموزشی جهت تقویت اشتیاق تحصیلی دانشجویان, توسط دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عجم، علی اکبر، بادنوا، صدیقه، صابری، رضا، و ذبیحی حصاری، نرجس خاتون. (1395). پپیش بینی پذیرش یادگیری الکترونیکی از طریق مولفه های اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 1394. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(4 )، 330-339. SID. https://sid.ir/paper/208277/fa

    Vancouver: کپی

    عجم علی اکبر، بادنوا صدیقه، صابری رضا، ذبیحی حصاری نرجس خاتون. پپیش بینی پذیرش یادگیری الکترونیکی از طریق مولفه های اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 1394. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(4 ):330-339. Available from: https://sid.ir/paper/208277/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر عجم، صدیقه بادنوا، رضا صابری، و نرجس خاتون ذبیحی حصاری، “پپیش بینی پذیرش یادگیری الکترونیکی از طریق مولفه های اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 1394،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 4 ، pp. 330–339، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208277/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا