مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مداخلات زودهنگام مبتنی بر بازی های کودک محور بر میزان بیش فعالی – تکانشگری کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 118

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی مداخلات زودهنگام مبتنی بر بازی های کودک محور بر میزان بیش فعالی - تکانشگری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی/ تکانشگری پیش دبستانی انجام گرفته است. روش: روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون بود. جامعه آماری, شامل کلیه کودکان پسر پیش دبستانی مبتلا به اختلال ADHD شهر اصفهان در سال تحصیلی 90-89 بود. به منظور انجام گرفتن این پژوهش, 30 کودک با نشانگان ADHD به شیوه نمونه گیری هدفمند, انتخاب و با روش تصادفی در گروه های آزمایشی و کنترل گمارده شدند (15 کودک در گروه آزمایش و 15 کودک در گروه کنترل). ابزار مورد استفاده, پرسشنامه کانرز والدین و مصاحبه بالینی بود. مداخلات بر روی گروه آزمایش انجام گرفت. داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که مداخلات زودهنگام مبتنی بر بازیهای کودک محور بر میزان بیش فعالی- تکانشگری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی/ تکانشگری پیش دبستانی موثر است. نتیجه گیری: توجه به تشخیص و مداخلات زودهنگام می تواند رویکردی موثر در درمان اختلال نقص توجه/بیش فعالی- تکانشگری باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شوشتری، مژگان، عابدی، احمد، گلشنی منزه، فرشته، و اهرمی، راضیه. (1390). اثربخشی مداخلات زودهنگام مبتنی بر بازی های کودک محور بر میزان بیش فعالی – تکانشگری کودکان پیش دبستانی. روانشناسی افراد استثنایی، 1(2)، 103-118. SID. https://sid.ir/paper/208425/fa

    Vancouver: کپی

    شوشتری مژگان، عابدی احمد، گلشنی منزه فرشته، اهرمی راضیه. اثربخشی مداخلات زودهنگام مبتنی بر بازی های کودک محور بر میزان بیش فعالی – تکانشگری کودکان پیش دبستانی. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1390؛1(2):103-118. Available from: https://sid.ir/paper/208425/fa

    IEEE: کپی

    مژگان شوشتری، احمد عابدی، فرشته گلشنی منزه، و راضیه اهرمی، “اثربخشی مداخلات زودهنگام مبتنی بر بازی های کودک محور بر میزان بیش فعالی – تکانشگری کودکان پیش دبستانی،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 1، no. 2، pp. 103–118، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208425/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button